*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

ياور اميني

 

 ليسانس حسابداري و امور مالي از دانشگاه مازندران(1362)

 

ياور اميني  فرزند حسين،  متولد شهريور ماه سال 1332 از روستاي ايمن آباد بابل است.

ايشان در سن هفت سالگي نزد ملاعبداله سالاري، ملاي مكتبخانه ي روستا  به تعليم علوم ديني آنزمان  مي پردازد. از جمله الفباي عربي، عم جزء(صرف و نحو عربي) ، قرآن، خزائن و تاريخ اسلام .

ايشان تا سن 12 سالگي در مكتبخانه روستا كه به نوعي مدرسه علميه آن دوران به شمار مي رفت به كسب دانش مي پردازد.

سپس با آمدن سپاه دانش و تاسيس دبستان دولتي سپاه دانش امين آباد در سال 1342 به ادامه تحصيل رسمي مي پردازد و دوره شش ساله دبستان را سه ساله طي مي كنند.

در سال 1346 براي ادامه تحصيل در دوره شش ساله دبيرستان به شهر بابل مي رود و در دبيرستان دانش، در رشته رياضي به ادامه تحصيل مي پردازد و در سال 1352 به اخذ ديپلم  رياضي نايل مي گردد.

لازم به توضيح است از آنجايي كه در دوره دبيرستان وضعيت تحصيلي و اخلاقي ايشان بسيار مناسب بوده است  از طرف رياست دبيرستان دانش، به عنوان مبصر كلاس( به مدت سه سال) انتخاب مي شود.

ياور اميني در سال 1353 در كنكور سراسري و ديگر كنكورهاي اختصاصي آنزمان در كشور شركت كرده و در دانشگاه گيلان (مديريت بازرگاني) ،در دانشگاه مازندران (حسابداري و امور مالي)، در كنكور بورسيه اعزام به خارج از كشور (با كسب 70 درصد امتياز) و همچنين در كنكور اختصاصي دانشكده ارتباطات تهران(حقوق) نيز  پذيرفته مي شود.

ايشان به همراه دوستانش سيد حسين و سيد يوسف حسيني در دانشگاه گيلان ثبت نام نموده و اواسط  ترم اول، بخاطر اعلام  نتايج  دانشگاه مازندران و قبولي در اين دانشگاه و به خاطر نزديكي به محل زندگي اش در روستا و جلب رضايت خانواده، بويژه مادرش ، از دانشگاه گيلان انصراف داده و در دانشگاه مازندران (بابلسر) ثبت نام و به ادامه تحصيل مي پردازد.

ياور اميني در زمستان سال 1357 همزمان با انقلاب اسلامي كشورمان در ترم آخر تحصيلي، كه همزمان با اعتصابات و تظاهزات دانشگاهها  كلاسها تعطيل يا نيمه تعطيل مي شود، ايشان فعالانه در اعتراضات و اعتصابات عليه رژيم شاهنشاهي، همانند ديگر دانشجويان، اساتيد و مردم شركت نموده و اخذ مدرك تحصيلي  ليسانس او  به سال 1358 موكول مي شود. در سال 1358 نيز با آغاز انقلاب فرهنگي و تعطيلي دانشگاه تا سال 1362 ، اخذ مدرك تحصيلي ايشان همانند تمامي دانشجويان كشور معلق مي ماند، كه پس از بازگشايي دانشگاههاي كشور در سال 1362 ، ايشان مدرك ليسانس خود را در رشته حسابداري و امور مالي دريافت مي نمايد.

ايشان از سال 1358 با تعطيلي دانشگاههاي كشور تا سال 1366 در مغازه پدرش به شغل آزاد(برنج فروشي) مشغول بوده است.

آقاي ياور اميني در اسفندماه سال 1366 در آزمون سراسري استخدامي شوراي عالي بانكها، در دبيرستان البرز تهران شركت و در چهار بانك: ملي، صادرات، ملت و بانك صنعت و معدن پذيرفته مي شود و در بهار 1367 با عنوان نيروي رسمي بانك ملت مشغول خدمت مي گردد و تا به اين لحظه مشغول فعاليت در بانك ملت بابل مي باشد.

ايشان متاهل و داراي دو فرزند پسر مي باشد. فرزند ارشدش عباس اميني كه (پس از شهادت عمويش نام او را پدر بزرگش بر وي مي نهد) فوق ليسانس رشته اقتصاد از دانشگاه مازندران است  و پسر دومش به نام احسان اميني كه ليسانس رشته مهندسي صنايع غذايي از دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي مازندران مي باشد.

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20