*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

قرآن همانند نقشه ی است راهنما، برای زندگی صحیح بشریت

مراسم معنوی محفل انس با قرآن کریم ویژه سی و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن كريم در مسجد صاحب الزمان(عج) روستای ایمن آباد بابل، همزمان با ۱۳۲ محفل ديگر قرآني در مازندران برگزار شد.

 

 

پنجشنبه مصادف با اولین روز از دهه مبارک فجر، روستای ایمن آباد بابل  میزبان یکی از ۱۳۲ محفل از محافل انس با قرآن در سطح استان مازندران و شهرستان بابل بوده است. در این محفل معنوی که با حضور امام جمعه بخش لاله آباد، قاریان مطرح کشوری، بخشدار لاله آباد و بعضی از مردم روستاهای بخش لاله آباد و اهالی محترم روستای ایمن آباد حضور داشتند مراسم با قرائت آیاتی از کلام خدا توسط حمیدرضا روزبان آغاز شد.

 

 

 

 در این محفل معنوی که  پنجشنبه ۱۲/۱۱/۱۳۹۱ (شب جمعه) پس از اقامه نماز مغرب و عشا به جماعت در مسجد صاحب الزمان(عج) این روستا برگزار شد ابتدا مجری برنامه آقای گنجی ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر و خیر مقدم به حاضران در محفل قرآنی بخشهای مختلف برنامه های محفل را، اعلام نمود.

 

 در ادامه حجت الاسلام والمسلمین بابایی امام جمعه بخش لاله آباد به ایراد سخنرانی پرداخت. ایشان با توجه به جایگاه ویژه قرآن در زندگی  آنرا راهنمای بشریت خواندند و  افزودند همانگونه که کشاورز با خرید تیلر کشاورزی با کتابچه راهنمای وسیله مورد نظر، شیوه استفاده درست و بهره وری بیشتر و بهتر را می آموزد  قرآن نیز نقشه راه زندگی است و با این نقشه  می تواند راه سعادت را از راه بدبختی پیدا کند و نتایج ارزشمندی را از عمر خود برداشت کند.

 

 

 

 سپس آقای حسین خوب از قاریان ممتاز کشوری و شرکت کننده در سی و پنجمین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم که در ساری برگزار می شود با قرائت آیاتی از سوره مبارکه فرقان و طارق نشاط معنوی خاصی به حاضران در محفل انس با قرآن کریم عنایت کرد. 

 

 

 در ادامه برنامه گروه تواشیح معراج النبی بابل به اجرای برنامه تواشیح پرداختند. 

 

 

پس از اجرای تواشیح، مجری برنامه آقای گنجی، از کودک هفت ساله روستای ایمن آباد بابل که خود حافظ سه جزء از قرآن کریم می باشد تقدیر و از او برای حضور در جایگاه دعوت نمود. 

 

 

حسین غنیمی ایمنی که با حمایت پدر و بویژه زحمات مادرش به این امر مهم دست یافت، بدون آمادگی قبلی  و کمی با اضطراب بخاطر جمعیت حاضر، که به قول خودش اولین بار بود که در چنین جمعی حاضر می شد چند آیه ای از قرآن را از حفظ قرائت نمود.

 

 سپس  آقای گنجی مجری برنامه از خانم نجفی به عنوان بانویی  که در راستای ترویج فرهنگ قرآنی روستا تلاش می کند بسیار قدردانی نمود.

 

در ادامه قاری کشوری قرآن، آقای مجیدی مهر به قرائت آیاتی از قرآن کریم پرداخت.

 

 

  

 در پایان مراسم ویژه محفل انس با قرآن کریم روستای ایمن آباد بخش لاله آباد بابل با دعای پایانی مجری برنامه و آرزوی ظهور حضرت ولی عصر(عج) به پایان رسید.

 

 

 

 

در پایان لازم به یادآوری است، پوشش رادیویی محفل انس با قرآن کریم  روستایمان ایمن آباد، در برنامه ی شباهنگام، شبکه استانی صدای طبرستان روز شنبه ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۳ پخش خواهد شد. همچنین در برنامه صبحگاهی ارمغان، رادیو سراسری معارف نیز، گزارش ویژه ای از این محفل انس با قرآن در روز پنجشنبه ۱۹ بهمن ماه به روی آنتن خواهد رفت.

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20