*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

خيّر بزرگوار حاج حسين اميني ايمن آبادي(ره)

 

" شمه خِير اگه مردم ره نرسيه، دكّلوم ناراحت نِواشين، شمه حِواس جمع بوئه  شمه شَر دامِن مردم ره نَيره. اتا كار خواني هكنين شه نيّت ره پاك هكِنين، شِه مَرز سَر راه بوُرين. اِسا كه راه دكِتني تا آخِر بوُرين. مردم، حرف زياد زنّنِِه، هم تعريف كِننه هم تكذيب. پشت سر ويشتر حرف زنّنِِه تا جلو. شماها با خِدا باشين، خِدا شه شمه هِوار ره دارنه. "

 

از سفارشات حاج حسين اميني(ره)به فرزندانش

 

 

 

 حاج حسين اميني فرزند ولي، متولد 1307 هجري شمسي از روستاي ايمن آباد بابل است.

با از دست دادن پدر در دوران  كودكي نزد تنها برادر خود حاج حسن اميني  بزرگ مي شود و در عرصه كار و تلاش، شبانه روزي فعاليت مي كند.

 

ايشان علاوه بر كشاورزي به خريد و فروش كالا در دوران جواني  مي پردازد و به خاطر تقواي خاصش، به مسائل ديني اهميت فراوان مي دهد. در سال 1325 با مشهدي نسا كريمي فرزند مشهدي عباس، كدخداي وقت روستا ازدواج مي كند و پاكي و نجابت همسرش سير صعودي خاصي به زندگي اش مي بخشد.

 

حاج حسين اميني به همراه دو تن از روستائيان از جمله حاج سيد شريف رسولي ایمن آبادی و برادرش حاج حسن اميني ایمن آبادی زمینی به مبلغ 100 تومان را (نفری 33 تومان) که مکان فعلی مسجد صاحب الزمان ایمن آباد است در سال 1345 خریداری می کنند و در راستاي ساخت و بهره برداري آن زحمات فراواني را متقبل مي شود.

پايه گذاري هيات امام حسين(ع) مسجد صاحب الزمان ايمن آباد نيز از  فعاليتهاي مذهبي و آئيني ايشان بوده است.

ايشان سه بار به تخريب و  بناي مجدد و توسعه مسجد با كمك همه جانبه مردم همت مي گمارد و به عنوان متولي مسجد به همراه همسرش  مسجد روستا را بسيار بهتر از منزلش نگهداري مي كند.

 

پس از فوت همسرش در سال 1360 بر اثر سانحه تصادف، ديه مرحومه را براي  ساخت درب و پنجره مسجد نوساخت روستا، هزينه مي كند.

 

حاج حسين اميني پدر بزرگوار شهيد عباس اميني ايمن آبادي مي باشد كه فرزندش در سال 1365 به شهادت مي رسد. ايشان بخش اعظمي از كمك هاي بنياد شهيد را صرف هزينه هاي جاري مسجد مي نمايد.

 

حاج حسين اميني در سال  1381 جهت توسعه مسجد صاحب الزمان روستاي ايمن آباد  زميني به مساحت يكصد متر مربع  از منزل مسكوني خود را  به مسجد اهدا مي كند.(چون منزل مرحوم ميرنظر حسيني حد فاصل منزل ايشان تا مسجد بوده است يكصد متر از زمين مسكوني اش را، به مرحوم ميرنظر مي دهد و يكصد متر  از خانه سراي ايشان به مسجد اختصاص مي يابد و هزينه ديواركشي را نيز خود انجام مي دهد.)

 

 

حاج حسين كه خود از بانيان و موسسان هيئت عزاداري  امام حسين(ع) در روستاي ايمن آباد مي باشد، در تيرماه سال 1384 در سفر زيارتي به مشهد مقدس به همراه هيئت، با رضايت خاطر و سبكبال از مصائب دنيا در كنار بارگاه ملكوتي حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) و در سن 77 سالگي دار فاني را وداع مي گويد و به ملكوت اعلي مي پيوندد.

 

اهالي روستا و زائران امام رضا ضمن شستشو و كفن نمودن ايشان در مشهد مقدس، او را كنار حرم امام رضا(ع) طواف داده و نماز مي گذارند و سپس به زادگاهش انتقال داده و در آرامگاه روستاي ايمن آباد به خاك سپرده مي شود.

 

 

خداوند ايشان را غريق رحمت خود فرمايد و به عزيزاني كه از نسل اين بزرگوارند، طول عمر با عزت و افتخار ، همراه با سلامتي و امنيت  عنايت فرمايد و  بركت در كسب و كارشان و فرزندانشان را افزون نمايد.

 

 

حاج حسين و آخرين فرزندش عسكري اميني(مشهد مقدس سال 1360 )

 

 


ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20