*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

00شهداي روستاي ايمن آباد و كروكلا

   

  

 

                    کجایید ای شهیدان خدایی                           بلاجویان دشت کربلایی

 

                    کجایید ای ز جان و جا رهیده                        کسی مر عقل را گوید کجایی

 

                    کجایید ای در زندان شکسته                        بداده وام داران را رهایی

 

                    کف دریاست صورت‌های عالم                      ز کف بگذر اگر اهل صفایی     "مولوي"

 

 

 

 

 

کساني  را که در راه خدا کشته مي شوند،مرده نخوانيد، بلکه آنان زنده اند، ولی شما این حقیقت را  نمي دانيد. (سوره بقره، آیه ۱۵۴)

 

 

 

شهادت یعنی عشق،

 یعنی پرواز کردن، پرواز کردن تا اوج ملکوت.

شهادت یعنی دانستن،  یعنی دانستن اینکه ممکن است بدنت قطعه قطعه گردد اما باز هم آرزویش را داری.

شهادت نوعی مدیریت است، آدم‌های معمولی خیلی هم که موفق باشند زندگی خود را مدیریت می کنند اما شهدا مرگ خود را نیز مدیریت می کنند.

شهادت یعنی چگونه بمیریم که بهترین مرگ باشد و زندگی‌مان را کجا خرج کنیم که زندگی دیگران معنی پیدا کند.

 زندگی زیباست، اما شهادت از آن زیباتر است.

 

درود و سلام و صلوات بر روح بلند همه شهيدان راه حق و حقيقت، ازجمله شهداي هشت سال دفاع مقدس و   15 شهيد سربلند روستايمان ايمن آباد و كروكلا.

 

 

 

مدت: 4 دقیقه

حجم: 8 مگابایت

 

 

روستاي ايمن آباد و كروكلا در دوران هشت سال دفاع مقدس 15 شهيد را براي  حفظ اسلام،  انقلاب اسلامي، امنيت، آرامش و دفاع از تماميت ارضي كشورش، پيشكش مردم ايران  نموده است.

 

حضور مردم روستا در دفاع مقدس، از 31 شهريور سال 1359، اولين روز جنگ تحميلي عراق عليه ايران آغاز شد. اولين شهيد روستايمان در تيرماه سال 1361 و پانزدهمين شهيد در تيرماه سال 1367 به شهادت رسيدند.

 

جوانترين شهيد احسان ابراهيمي و سيد رحيم هاشمي كرويي 16 سال و پدر شهداي روستا، شهيدرمضان كريمي ايمني 53 سال، از عمر گرانمايه شان مي گذشت.

 

 

بيشترين تعداد شهدا در طول سال برمي گردد به دوره دوازده ماهه ي اسفند 1364 تا بهمن 1365 كه هفت شهيد بزرگوار بر دستان مردان و زنان اين روستاي كوچك اما بزرگ و حماسه ساز تشييع شد و صفحه درخشاني از تاريخ روستاي ايمن آباد و كروكلا  را رقم زد.

 

در طول دفاع مقدس نيز فعاليت هاي زيادي در راستاي پيشبرد دفاع از ميهن در روستا صورت گرفت. فعاليت هاي بسيج در عرصه هاي مختلف از جمله انجام فعاليت هاي فرهنگي و گراميداشت ياد و خاطره شهدا.

 

كمك رساني و جمع آوري مايحتاج رزمندگان در جبهه يكي از فعاليت هايي بود كه در روستا صورت گرفت از جمله خريد يك دستگاه خودروي نيسان به همراه كمك هاي مردمي از جمله پوشاك و خوراك كه با همت مردم و به ياد شهداي روستا هديه شد به پيشگاه بلند رزمندگان غيرتمند ايران در جبهه هاي دفاع از ميهن.  

 

در اين بخش آخرين اطلاعات شهداي روستا از جمله: وصيت نامه ي شهدا با ارائه اصل وصيت نامه، زندگي نامه، خاطرات شهدا از زبان ديگران، عكس و  احيانا" فيلمي اگر از شهيد برجاي باشد در  وبسايت روستا به نمايش گذاشته شده است.

 

اطلاعات شهدا بصورت ميداني جمع آوري شده است و به مرور زمان تكميل مي شود. شما نيز با همكاري والدين و بزرگترهاي خود، مي توانيد در راستاي جمع آوري انديشه هاي شهداي والا مقام، ما را در اين امر خطير ياري فرماييد. بويژه در بخش خاطرات ديگران از شهيد، خاطرات خود و بستگان خود را از شهيد، در بخش ديدگاه، ارسال نماييد.

 

 

 

 

لازم به ياد آوري اينكه جا دارد يادي كنيم از 5 شهيد والامقام روستاي جعفر آباد آمل كه مردم اين روستا به دليل خشكسالي در سال هاي 1330 تا 1335، كه اهالي روستاي ايمن آباد و كروكلا از آن به هكتي سي ياد مي كنند، به روستاي جعفر آباد كوچ نمودند.

لذا پدران و نياكان اين 5شهيد روستا اهل روستاي ايمن آباد و كروكلا مي باشند.

 

 

 

 

 

 

 

با نهايت قدرداني

مسئول وبسايت روستاي ايمن آباد و كروكلا

 

 

 

 

  

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20