*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

روح بزرگمرد روستا، حاج ابوالحسن قاسمي، به آفریدگارش پیوست.

 

همانا بندگان را  به چيزى از قبيل ترس، گرسنگى، كاهشى در اموال، محصولات و جان ها مى ‏آزماييم

 

و مژده از آنِ كساني است كه صبر پيشه مي كنند.  (سوره بقره/155)

 

 

 

حاج ابولحسن قاسمی ایمنی یکی از بزرگترین خیّرین روستا که خدمات ارزنده ای را برای مردم روستا و بخش به ارمغان آورد، در سن 86 سالگی، به دیار باقی شتافت.

ایشان به علت ابتلا به کرونا ویروس، در منزل نگهداری می شد و تحت نظر پزشک بود. اما طی چند روز اخیر حجم زیادی از ریه اش، درگیر این ویروس شد که با پاسخ منفی پزشکان بابل، به تهران منتقل شد که صبح امروز سه شنبه 19 بهمن 1400 جانش  را از دست داد.

پیکر پاک این بزرگمرد و خیّر روستا که خدمات ارزنده اش از نگاه مردم روستا فراموش شدنی نیست، صبح فردا چهارشنبه 20 بهمن، از آرامگاه گله محله بابل به روستا منتقل می شود و در محوطه مسجد جامع روستا به خاک سپرده خواهد شد.

 

ايشان به عنوان يكي از بزرگترين خيرين روستا و به عنوان فردي كه  براي توسعه روستا از ابعاد مختلف اقتصادي، رفاهي، اجتماعي و فرهنگي  نقش اساسي داشته است بر كسي پوشيده نيست.

 

 

اهداي 2000 متر مربع زمين خشكه زاري براي احداث مدرسه راهنمايي روستا در سال 1355 و  حدود 600 متر ديگر به عنوان راه عبور براي عبور و مرور دانش آموزان و معلمان از مدرسه تا جاده اصلي.( جمعا" 2600 متر مربع)

 

حفر يك حلقه چاه عميق در سال 1384 جهت آبياري بيست هكتار از اراضي منطقه شمال غربي ايمن آباد، واقع در خيابان مياندسته كه تمامي هزينه ها ابتدا توسط ايشان پرداخت شد و سپس مردم روستا پس از سه سال و اخذ وام از  بانك كشاورزي به او بازپرداخت شد. سند چاه به نام تمامي صاحبان زمين در محدوده بيست هكتاري  مي باشد. لازم به توضيح آنكه هزينه برق نيز تماما" از سوي ايشان پرداخت شده است.

 

پرداخت هزینه کامل ساخت و نصب گلدسته مسجد صاحب الزمان(عج) روستاي ايمن آباد در آذرماه سال 1391 مبلغي معادل بيست و پنج ميليون ريال برابر با دو و نيم ميليون تومان.

 

پرداخت مبلغ سی میلیون تومان برای ساماندهی زمین ورزشی روستا در سال 1400

 

 
 

و اما فعاليت ها و خدمات ارزشمند ايشان به مردم روستا در عرصه هاي مختلف بويژه اقتصادي و خدماتي:

 

 

1-      سال 1344 احداث، فروشندگي  و ارائه خدمات نفت سفيد به روستائيان.

 

 

2-      سال 1346 احداث و افتتاح نانوایی و قصابي در روستا.

 

 

3-   سال 1348 احداث و افتتاح اولین شالیکوبی روستا با مشارکت جمعی از اهالی از جمله مرحوم حاج سيد باباحسيني، حاج سيدمختار حسيني،حاج سيد حسين حسيني، برادران حسن و حسين نجفي(ره) و برادرش گلبرار قاسمي.

 

 

4-   سال 1350 احداث و افتتاح دومین كارخانه شالیکوبی و مشارکت در آبرسانی روستا با مشاركت عزيزاني چون حاج سيد بابا حسيني مرحوم حاج سيد رحمان رسولي،برادران سيد كاظم و سيد علي اكبر هاشمي و برادران حسن و حسين نجفي(ره)

 

 

5-    سال 1352 احداث و افتتاح سومین كارخانه شالیکوبی روبروي منزلش در خيابان مياندسته

 

 

6-      سال 1352مشارکت بسیار فعال در امر برق رسانی روستا

 

 

7-   سال 53 احداث ساختمان بانک صادرات جهت افتتاح شعبه اي از بانک در روستا (اين ساختمان در دو طبقه احداث مي شود و طبقه فوقاني براي زندگي رئيس بانك و خانواده اش ايجاد مي گردد. بعد از آن دندانسازي دكتر طالبيان و سپس ساندويچي و پس از آن اولين مركز مخابراتي روستا و بعد از آن داروخانه روستا مي گردد)

 

 

8-  سال 1363 مشارکت فعال در افتتاح دفتر مخابراتی و در اختیار نهادن یکدستگاه ساختمان جهت دفتر مخابرات به مدت سه سال. كه حتي هزينه هاي دستمزد كاركنان مخابرات از جمله آقاي علي ميرزا هاشمی و میر یحیی حسینی  توسط عزیزاني چون ايشان و حاج سيد مختار حسيني و سید اسماعیل هاشمی(مسیح) پرداخت مي شد.( بانصب بلند گو، بويژه در زمان دفاع مقدس، تنها راه ارتباطي با رزمندگان به حساب مي آمد)

 

 

9-  سال 1376 در يافت مجوز و ساخت جایگاه پمپ بنزین و تامین سوخت اهالی و روستاهای مجاور در ایام بسیار سخت خشکسالی و زمستان  كه به تعداد هفت نفر از اهالي بطور مستقيم مشغول به كار شدند.

 

 

10-  سال 1390ساخت جایگاه سی ان جی و کارآفرینی برای حدود 17 نفر از اهالی بطور مستقيم و در مجموع  به تعداد بيست نفر مشغول به كار مي باشند.

 

     
 

البته حاج ابوالحسن قاسمي كمك هاي مالي فراواني را به نیازمندان روستا از ساخت و تجهیز مسکن تا تکمیل جهزیه و درمان بیماران نیازمند و .... به مرحله انجام رسانده است.

روحش شاد و  یاد و اندیشه های خیر رسانی اش، در زمینه خدمت رسانی به مردم، برای نسل آینده ماناتر باد.

 

 

 

خداوند روح بلند این بزرگمرد روستای ایمن آباد و بخش لاله آباد را در آرامش قرار دهد

و دیگر خواهی او، آموزه ای باشد برای نسل های آینده ی دیارمان.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
+2 # خانواده مرحوم حاج خیرالله هاشمی در تاریخ: سه شنبه 19 بهمن 1400 ، ساعت 07:11 ب ظ
درگذشت مردی والامقام، بزرگوار و خوش نام روستایمان باعث غم و اندوه فروان گردید
این ضایعه بزرگ و فقدان این پدر عزیز را خدمت خانواده های محترم قاسمی تسلیت عرض نموره و قلبی صبور برای بازماندگان و روحی آرام برای آن مرحوم خواستاریم
از طرف خانواده مرحوم حاج خیرالله هاشمی
نقل قول
 
 
+3 # افشین لاسمی در تاریخ: سه شنبه 19 بهمن 1400 ، ساعت 08:11 ب ظ
سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز
بزرگمرد فاخر والامقام. مردم دوست و خیر نیک اندیش .مردم امین آباد و کروکلا هیچ موقع اثرات خیرخواهانه ات را فراموش نمی‌کنند .روحت شاد و در بلندای آرامش .تسلیت به خاندان معزز و باعزت خاندان قاسمی .یادت مانا و بهشت رضوان جایگاهت.
نقل قول
 
 
+2 # هاشمی در تاریخ: چهارشنبه 20 بهمن 1400 ، ساعت 01:11 ب ظ
روحشون شاد یادشون گرامی جاشون سبز
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20