*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

احتمال توقف جمع آوری زباله ها _ اهالی حق شارژ را پرداخت نمی کنند!!

 

دفع بهداشتی زباله در دنیای امروز یکی از دغدغه های اصلی مردم و مسئولین است. بعضی ها اعتقاد دارند در روستا ها تولید زباله مفهومی ندارد. به راحتی می توان با تفکیک زباله ها و برنامه ریزی و مدیریت صحیح از سوی خانواده ها میزان زباله ها را به حداقل ممکن رساند. به نوعی که نیاز به جمع آوری آن نباشد. زباله ها ی خشک به فروش می رسند و اندک زباله های تر، خوراک حیوانات شده و دیگر زباله ها نیز در خاک مدفون می شوند. اگر یکی از اهالی زمین کافی ندارد، بستگان، آشنایان و یا همسایه اش می تواند این همکاری را با او داشته باشد.

 

 

 

 

از زمانی که جمع آوری زباله ها در روستای ایمن آباد و کروکلا اجرایی شد، پرداخت نشدن حق شارژ ماهانه از سوی اهالی، از دغدغه های اصلی مسئولین نهاد اجرایی روستا بوده است که چگونه هزینه ها را تامین کنند.

 

 

سید نقی حسینی ایمنی دهیار روستای ایمن آباد ضمن ارسال پیامی به وبسایت روستا از اهالی محترم روستای ایمن آباد درخواست نمودند نسبت به پرداخت شارژ ماهانه ی تعیین شده برای هر خانوار، جهت جمع آوری و حمل بهداشتی زباله ها از روستا، با دهیاری و اعضای شورای اسلامی همکاری نمایند و عزیزانی که از اهمیت این موضوع آگاهی کامل دارند نسبت به روشنگری و تشویق خانواده، دوستان، همسایگان و سایر  اهالی تلاش نمایند.

 

 

ایشان در مورد تامین هزینه جمع آوری زباله در روستا نبز اشاره نمودند:  در خصوص جمع آوری پسماند زباله، به علل های زیر، دهیاری و شورای اسلامی قادر به بستن قرارداد جدید با پیمانکار نمی باشد و از تاریخ پنجم اسفندماه 1399، تمامی سطل های زباله جمع آوری می گردد.

1-افزایش بی رویه قیمت پسماند زباله توسط پیمانکار در قرار داد جدید:
بطوریکه قرارداد ایشان با دهیاری در سال 1399 ماهانه چهار میلیون و دویست هزار تومان بوده و برای سال جدید مبلغ حداقل نه میلیون و پانصد هزار تومان را عنوان نموده و قرارداد را نیز سه ماهه پیشنهاد نموده  است.

2-دومین علت نیز عدم همکاری بعضی از  اهالی محترم روستا در پرداخت عوارض پسماند زباله است بطوریکه با توجه به دارا بودن 675 خانوار در روستا متاسفانه فقط تقریبا حدود 120خانوار به موقع عوارض را پرداخت می نمایند یعنی یک پنجم یا به عبارتی 20 ردصد، و بسیاری از خانوارها اصلا پرداخت نمی کنند.

در پایان با توجه به اهمیت موضوع چنانچه عزیزی دارای پیشنهاد و انتقادی در این زمینه دارد، برای جمعه یکم اسفند 1399، پس از نماز مغرب و عشا در مسجد صاحب زمان ایمن آباد جلسه ای برگزار می شود، تا شاید بتوان تصمیم بهتری گرفت.
لذا از تمامی صاحب نظران و اهالی محترم دعوت بعمل می آید.

عزیزانی که شرایط حضور ندارند در هیمن گروه روستایی، دیدگاه و پیشنهاد خود را مطرح نمایند.

(دهیاری و شورای اسلامی روستای ایمن آباد)
پنجشنبه 30بهمن ماه 1399

 

دهیار روستای ایمن آباد اظهار داشتند: بر اساس قانون برای تامین هزینه ی جمع آوری و حمل بهداشتی زباله بودجه ای در نظر نگرفته شده است. و به نظر می رسد باید با تفکیک زباله  و استفاده از زباله تر توسط طیور و دام در روستا و بخشی هم دفن کردن آن در باغچه ها و حیاط خانه، دفع زباله را مدیریت نمائیم در غیر اینصورت پیامد های زیست محیطی ناخوشآیندی برای روستا خواهد داشت.

 

 

 

 

 

 

 

امیدواریم من و شما کسانی را از خانواده ، بستگان و آشنایان خود می شناسیم

 

طی گفتگو، به آنان آگاهی دهیم تا در پرداخت اندک مبلغ ماهیانه شارژ حمل زباله

 

کوتاهی نکنند.

و زباله های خانگی را خودمان مدیریت کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 


ارسال خبر: سید نقی حسینی ایمنی // 30 بهمن 1399

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20