*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

به بهانه اعلام برگزاری مراسم محرم!

 

سخنی چند با مردم روستایم که دوستشان دارم.

محرم يك هزار و سيصد و ده [1310ق] در مي رسد. مردم به عادت ديرين به عزادارى مي پردازند اجتماعات و مراودات پر زيادت مي گردد.
اسباب انتشار مرض از هر طرف مهيا مي شود. از روز دوم محرم وبا طغيان كرده هنوز به دهم نرسيده، روزى صدها از مردم هلاك مي گردند. ... شماره مردگان در شهر طهران به روزى 1500 نفر مي رسد. اموات را در تابوت و تابوت را بر پشت الاغ به قبرستان مي برند، و هيچ گونه تشريفات براى هيچ مرده اى از هر خانواده باشد بجا آورده نمي شود.

این بخشی از برگ تاریخ  کتاب حیات یحیی: 1/116 یحیی دولت آبادیست.

#کرونا دوباره رکورد مرگ‌ را شکست: 216 فوتی در شبانه‌روز اخیر  (دهم مرداد 1399) این پیام رسمی امروز ستاد کرونای کشور است.

پر واضح است که مردم روستای ایمن آباد و کروکلا خوب بدانند که چقدر مرگ به آنان نزدیک است. و چه بسا زمانی که صحبت از تعطیلی کلیه ی پارک های کوچک و بزرگ در بابل می شود و حتا جشن تولد کوچک خانگی، و اگر چنین اتفاقی روی دهد در پیام بالاترین مقام اجرایی شهرستان در28تیر 1399: "با برگزاری هرگونه مراسم تجمعی در منازل برخورد ضربتی  از سوی نیروی انتظامی شده و از ظرفیت بسیج نیز استفاده می شود تا اقدام شایسته ای صورت  پذیرد"، چگونه در مراسمی که پایه اش گردهمایی و تجمع تن به تن است آنهم با سفره های چرب و نرم، و ویروسی که با عطسه ای در هوا منتشر می شود و بر تن و زمین می ماند ساعت ها، آنگاه با مرگ عزیزان چه باید کرد و چه کسی پاسخگوست؟


قطعن کسی پاسخ نخواهد گفت. مگر از مرگ عزیزان کرونایی، در همین روستای مان  کسی پاسخی شنید؟!! آنها در سکوت مطلق، دفن شدند. قطعن در هفته ها و ماه های آینده نیز در مرگ ما و عزیزان مان پاسخی نخواهیم شنید. هرچند اگر هم پاسخی به گوش رسد، نوش داروی بعد مرگ سهراب است.

لذا اینجانب به عنوان عضو کوچکی از مردم  روستایم، پیشنهاد می دهم، به سخنان کارشناسان بهداشت و سلامت توجه نمائیم و بسان ماه مبارک رمضان عمل کنیم و آئین و مراسم مذهبی قیام اباعبدالله الحسین(ع) را، از طریق رسانه های صوتی، تصویری و فضای مجازی، بجا آوریم.

یادمان نرود: زندگی همه ی ما به هم مربوط است و اگر فردی بر اثر این بیماری در مراسم تجمعی محرم در مساجد روستا، جانش را از دست بدهد، بانی مراسم آن شب، باید در پیشگاه وجدان و خدای جهانیان، خود را مسئول بداند.

یادمان نرود: سوگواری‌ها را چنان برگزار کنیم که بعد از ایام محرم، کسی سوگوار عزیزانش نشود.

 

 


عسکری امینی ایمن آبادی_ یازدهم مردادماه 1399



ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20