*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

کرونا، روستا و مراسم ختم فوتی ها

 

 

 


با توجه به شرایط فعلی کشور، مازندران و روستای ایمن آباد و کروکلا و بیماری کرونا که به نوعی بیماری سرماخوردگی و تنفسی اعلام شده است قربانیان زیادی گرفته است و به سرعت در حال انتشار است.



لذا نکاتی را جهت یادآوری رد این خصوص به آگاهی مردم روستا می رسانیم:


✅1_ تا ریشه کن شدن این بیماری، اگر فوتی افراد روستا به نوعی بر اثر سرماخوردگی و یا بیماری ریوی می باشد و یا مشکوک به آن، حتما" با تایید پزشکی قانونی و یا پزشک معتمد، همراه شود.

✅2_ اعضای خانواده ی متوفا حتمن با مراجعه به خانه بهداشت روستا از آنان کمک بخواهند برای تایید سلامت بازماندگان. و چه بهتر که خود مسئولین مرکز بهداشت روستا بر اساس وظایف و مسئولیت قانونی خود،  اقدام شایسته ای انجام دهند.

✅3_ از شستشو و کفن نمودن آنان در روستا که به شیوه ی سنتی انجام می شود، به دلیل شیوع و تکثیر این بیماری خودداری شود.

✅4_ از ضد عفونی خانه  و محل زندگی و بستر متوفای مورد نظر  غافل نشوند.

✅5_ از برگزاری مراسم ختم بویژه بصورت پذیرایی شام و یا نهار که جمع زیادی از مردم در مساجد یعنی محل سرپوشیده، حضور خواهند یافت، خود داری شود و سایر مراسم ختم نیز خلاصه تر و سوم و هفتم متوفا همزمان و ساده تر، برگزار شود.

✅6_ مهمتر از همه و در پایان اینکه، یادمان نرود خودمان مراقب خود و خانواده ی خودمان باشیم و با کسانی که در ارتباط هستیم آنان را آگاه سازیم.


⭕️مطالب عنوان شده ایجاد افزایش دلهره و نگرانی برای مردم روستا نیست، بلکه راهیست برای پیشگیری تا حافظ سلامتی و جان خود، خانواده، همسایگان، بستگان و سایر مردم روستا باشیم.


 

 

 

 

 

 



به قلم: عسکری امینی ایمن آبادی


 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20