*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

افزایش مستمری بازنشستگی روستائیان


افزایش مستمری بازنشستگی روستائیان انواع جدیدی از مدل های بازنشستگی برای گروه‌های مختلف شغلی روستایی در نظر گرفته شده است که امکان افزایش مستمری بازنشستگان را  فراهم می‌کند.

 



معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: بر اساس رایزنی‌های انجام شده با تامین اجتماعی، انواع جدیدی از مدل های بازنشستگی برای گروه‌های مختلف شغلی روستایی در نظر گرفته شده است که امکان افزایش ۵۰ تا ۶۰ درصدی مستمری بازنشستگان را  فراهم می‌کند.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از تسنیم، محمد امید گفت: براساس رایزنی‌هایی که با مجلس و دولت انجام شده است، اعتبارات اختصاصی به مناطق روستایی به مدت ۵ سال خواهد بود و ما به دنبال آن هستیم که از محل بازپرداخت تسهیلات ارائه شده به روستاییان تسهیلات جدیدی به متقاضیان پرداخت کنیم، همچنین رایزنی‌هایی صورت گرفته که این اعطای تسهیلات به روستاییان انجام شود.

وی همچنین در خصوص بیمه بازنشستگی و از کار افتادگی روستاییان، خاطر نشان کرد: بیمه‌های بازنشستگی و از کارافتادگی در مناطق روستایی کشور افزایش می‌یابد. همچنین بیمه‌های درمانی در مناطق روستایی رایگان است که در روز روستا که در شهر بیرجند برگزار می‌شود صد هزار طرح اشتغال ایجاد می‌شود که همراه با بیمه تامین اجتماعی برای شاغلان خواهد بود.

امید اظهار کرد: بر این اساس دو سوم از حق بیمه تامین اجتماعی روستاییان را دولت پرداخت می‌کند و شامل بخش های مختلفی نظیر کشاورزی، دامداری، باغبانی، قالیبافی و… خواهد بود.

وی گفت: حق بیمه روستاییان ۱۵۰هزار تومان خواهد بود که ۵۰ هزار تومان آن را دولت و ۱۰۰ هزار تومان آن را روستاییان پرداخت خواهند کرد و ۸۰۰هزار تومان در زمان بازنشستگی به افراد پرداخت می‌شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در واکنش به سوال تسنیم مبنی بر این که مستمری ۸۰۰ هزار تومانی از قدرت خرید لازم برخوردار نیست و آیا امکان افزایش حق بیمه و حقوق بازنشستگی وجود دارد، تصریح کرد: بر اساس رایزنیهای انجام شده با تامین اجتماعی، انواع جدیدی از مدل های بازنشتگی برای گروه‌های مختلف شغلی روستایی در نظر گرفته شده است که امکان افزایش ۵۰ تا ۶۰ درصدی مستمری بازنشستگان را  فراهم می کند.

 

 

 

 

18مهر1395

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20