*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

زندگي نامه شهيد عباس اميني ايمن آبادي

 

 

 

 

در چهارم تيرماه سال 1345 در روستاي ايمن آباد واقع در بخش لاله آباد بابل، در يك خانواده مذهبي فرزندي به دنيا آمد كه نام او را به ياد پدربزرگِ مادری اش به یاد مشهدي عباس كريمي(كدخداي دهه 30 ايمن آباد)، عباس نام نهادند. پدرش حسين اميني كشاورز و از بانيان مسجد صاحب الزمان(عج) ايمن آباد و متولي اين مكان مقدس بود و مادرش مشهدي نسا كريمي ايمني كه خود زني پاكدامن، مومنه و بسيار پرهيزگار كه بيشترين زمان عمرش را در مسجد براي رازونياز سپري مي كرد.

 

 

 

عباس فرزند هفتم خانواده بود از يك خانواده پرجمعيت با 9 برادر و خواهر ديگر. پرهيزگاري والدين و خانواده اثرات خود را بر روي او مي گذاشت و مادري كه بدون وضو به او شير نمي داد و اين فرزند زمان زيادي را به همراه مادر در مسجد سپري مي كرد، پاكي درون و خدامحوري را از دوران طفوليت در او تقويت نمود.

 

 

 

عباس همانند ديگر كودكان روستا به رشد و نمو خود ادامه داد و در سن هفت سالگي در سال 1352 وارد دبستان روستا شد. 

 

وضعيت تحصيلي متوسطي داشت. در بازي ها و مسابقات تفريحي فرهنگي مدرسه، بسيار زيركانه عمل مي كرد و در اكثر اين مسابقات برنده بازي بود. پس از طي دوره شش ساله دبستان وارد شش ساله تحصيلي دوم مي شود و چندان علاقه اي به ادامه تحصيل در خود نمي بيند و به كار كشاورزي يعني برنجكاري نزد پدرش مي پردازد.

 

 

 

 

 

مرگ مادرش مشهدی نسا کریمی در اسفندماه 1361، از نظر روحی آسیب شدیدی به او وارد می سازد و همواره در همه جا وقتی صحبت از مادرش می شود، اشک در چشمانش حلقه می زند. این دلتنگی ها  همیشه و در همه جا با او همراه بود.

 

 

 

 

 

  در سال 1362 و در سن 17 سالگي براي كسب مهارت، وارد كارخانه فيلتر سازي در تهران مي شود كه عمويش در آنجا مشغول كار بود. آنگونه كه حسين(اصغر) علي طالب بابلي( عموي رضايي عباس) مي گويد: مدت زمان كوتاهي را حدود چهار ماه براي كار به تهران آمد. در كارش چيره دست بود و به مسئوليتش درست عمل مي كرد. هنگام كار سرودهاي انقلابي زير لب زمزمه مي كرد و گاهي اوقات، بي اختيار صدايش بيشتر مي شد كه با تذكر سركارگر روبرو مي شد. نمازش را اول وقت مي خواند و بسيار شوخ طبع بود.

عمويش اصغر، عباس اميني را همانند پسرش مي داند و اين مدت كوتاه را، صادقانه و عاشقانه در منزلش، از عباس پذيرايي  مي كند، همانند دیگر فرزندانش.

 

 

عباس اميني پس از چهارماه كار در شركت فيلتر سازي تهران  به عمويش مي گويد كه مي خواهد  به جبهه برود و با تصفيه حساب در سال 1364(1364/6/18) به خدمت مقدس سربازي اعزام مي شود.

 

 

 

 

عباس اميني دوره آموزشي را به همراه شهيد سيد سید صادق حسيني ايمني و سيد حجت اله حسيني ايمني (فرزند كربلايي حسين) و حيدر قلي نيا، در پادگان آموزشي چهل دختر شاهرود ( گردان2 و گروهان6) سپري مي كند و پس از طي دوره آموزشي به لشگر زرهي 92 خوزستان مي پيوندد و در آتشبار دوم گردان 330  توپخانه ارتش جمهوري اسلامي ايران در منطقه جنگي غرب كشور در جزيره مجنون، مشغول دفاع از كشور مي شود.

 

ايشان پس از 18 ماه در راستای دفاع از میهنش بعد از عمليات كربلاي5 در منطقه شلمچه، روبروي كارخانه پتروشيمي در تاريخ 1365/11/24 بر اثر اصابت كاتيوشا به همراه ديگر همسنگرانش(يازده نفر كه همه اهل بابل بودند) در سن 19 سالگي  به درجه ی والای شهادت مي رسد.

 

 

 

 

 

دوست و هم رزمش آقای امیرسلیمانی که تنها بازمانده از همسنگرانش بوده است می گوید: از آنجايي كه عباس اميني از قدرت بدني بسيار بالايي برخوردار بود، کارهای سنگین بر عهده ی ایشان بود. همیشه تصاویری از قلب که نشان دهنده کانون مهر و محبت است را بر هر کجای سنگر، حتی تانکر آب می کشید و نام مادر را بر آن می نوشت. عباس آخرين نفري بود كه با توجه به آسيب جدي  جسمي اش جان می دهد و به شهادت مي رسد. او در لحظه ی پایانی جان دادنش کلماتی را زمزمه می کرد که متوجه آن نشدم.

 

 


 

 

پيكر مطهر و پاك شهيد عباس اميني ايمن آبادي در  تاريخ 1365/11/28 پس از تشييع در شهرستان بابل و در زادگاهش روستاي ايمن آباد توسط خیل عظیم مردم روستا، در مزار شهداي روستا به خاك سپرده مي شود.

 

 

  پدر بزرگوار شهید

 

 

 

برادرزاده های شهید، کنار مزار عموی شهیدشان 

روحش شاد و يادش مانا

يادمان باشد فراموششان نكنيم

 آرامش ديروز و امروز ما، حاصل جانفشاني شهيدان است.

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20