*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

محرم 1398 در روستا به روایت تصویر

 

مراسم آئيني دهه اول محرم سال 1398، بويژه از شب هفتم تا شب دوازدهم بصورت دسته روي همراه با سينه زني و زنجير زني در روستا انجام شد.

یکی شدن دسته های عزاداری و تجمع عزاداران هیات های مذهبی روستا، از تغییرات امسال در برگزاری آیین عزاداری بوده است که هرچند مورد استقبال قرار گرفت، اما منتقدان خود را داشت.

اما همچنان پر رنگترین بخش مراسم عزاداری هر ساله ی روستایمان ایمن آباد و کروکلا، همانند سایر نقاط مازندران و ایران، که به نظر می رسد از آسیب های جدی این مراسم آئینی به شمار می رود، پذیرایی از عزاداران بوده است که هزینه ی سنگینی را هر ساله بر دوش اهالی می گذارد. هزینه ای بالغ بر نیم میلیارد تومان طی 12شب در محرم سال 1398!!

 

ضمن سپاس فراوان و قدرداني از آقاي سيدفضل اله هاشمي كرويي و سایر اهالی كه در به تصوير كشيدن بزرگترين همايش و مراسم آئيني سالانه ی روستايمان تلاش نمودند، بر آن شديم تا این تصاویر را که به گروه تلگرامی روستا ارسال شده است، براي تماشاي علاقه مندان، به نمايش بگذاريم.

 

 

براي تماشا، روي عكس بالا كليك كنيد. 

 

  به طور مستقیم می توانید مسیر زیر در وبسایت روستا را طی نمائید تا به تماشای تصاویر بنشینید:

منوی تصاویر روستا _ مراسم آئینی و ویژه _  مراسم عزاداری _ محرم در روستا _ عزاداری محرم 1398

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20