*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

راه‌اندازي کانون‌ فرهنگي در مساجد روستاهاي بالاي ۱۰۰۰ نفر

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مازندران، اظهار کرد: این ستاد بر راه‌اندازی کانون‌های مساجد در تمامی مساجد شهری و روستاهای با جمعیت بالای یک‌هزار نفر، آماده اجرایی کردن این دستورالعمل است.

 



حجت‌الاسلام محمود علیخانی،گفت: روستاهای بالای یک‌هزار نفر جمعیت و تمام مساجد شهری مازندران از امتیازات کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، برخوردار می‌شوند.

وی افزود: این ستاد از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بر اساس بند«ج» ماده ۹۵ قانون برنامه ششم توسعه و بند یک مصوبه جلسه ۵۵۱ شماره مورخ ۹ دی ۱۳۹۷ شورای معاونین ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور مبنی بر راه‌اندازی کانون‌های مساجد در تمامی مساجد شهری و روستاهای با جمعیت بالای یکهزار نفر، آماده اجرایی شدن این دستورالعمل است.

علیخانی با اشاره به وجود ۳۵۸ روستای بالای هزار نفر جمعیت در مازندران، اظهار کرد: از این تعداد، ۲۱۵ روستای بالای هزار نفر جمعیت، کانون دارند و مابقی، فاقد کانون هستند.

وی ادامه داد: بیشترین روستاهای بالای هزار نفر در شهرستان بابل به تعداد ۶۹ روستا و کمترین آن در شهرستان‌های سوادکوه و سیمرغ، قرار دارند.

وی افزود: بیشترین تعداد کانون‌های روستایی بالای یکهزار نفر جمعیت در شهرستان بابل و شهرستان ساری با ۳۰ کانون، قراردارد و شهرستان رامسر، فاقد کانون روستایی با جمعیت بالای یکهزار نفر جمعیت است.

این مسئول تصریح کرد: اقدام لازم جهت راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد روستایی با جمعیت بیش از یکهزار نفر با همکاری مدیر کل امور روستایی استانداری مازندران، بسیج مساجد و محلات سپاه کربلا و هیئت امنای مسجد در آینده نزدیک، صورت خواهد گرفت.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری بین المللی قرآن

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20