*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

برگزاری جشن نوروز خواني به همراه جشنواره غذا و بازی های بومی محلی

 

 

دهياري و شوراي اسلامي روستاي ايمن آباد در آستانه ی سال نوی خورشیدی تصمیم بر اجرای مراسم بومی محلی نوروزخوانی کرده است.

سیدنقی حسینی ایمنی دهیار روستای ایمن آباد ضمن قدردانی از اهالی روستای ایمن آباد به پاس همکاری و همدلی آنان در توسعه ی روستا از ابعاد مختلف، افزودند: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و نگرانی های مردم از دغدغه های زندگی امروزی بر آن شدیم تا ساعتی را برای تزریق شادی و نشاط به جامعه ی روستایی ایمن آباد و مردم صبور و شریف این دیار ریشه دار و با فرهنگ، اقدام به برگزاری جشن نوروزخونی نمائیم.

ایشان اضافه کردند: با توجه به استقبال مردم در اجرای جشنواره های سال های گذشته بر آن شدیم تا با توجه به گرانی های اخیر در مورد انواع گوشت، جشنواره غذاهای محلی را برای حفظ غذاهای بومی برگزار نمائیم.

از طرفی برای نشاط بخشی بیشتر مردم بویژه کودکان و نوجوانان بازی های محلی نیز برگزار خواهد شد.

 

مراسم جشن نوروزخوانی به همراه جشنواره غذاها و بازی های بومی محلی بعد از ظهر روز پنجشنبه 23 اسفندماه 1397 از ساعت 15 در محل یکشنبه بازار روستای ایمن آباد برگزار خواهد شد.

 

 

اين گروه نوروز خواني  با مديريت  احمد  رضانژاد اميردهي كه خود اهل روستاي امير ده بندپي شرقي بابل است، به همراه دو تن از همكارانش به نام  مهران اسماعيل تبار به عنوان نوازنده سرنا(سرنا زن) و ديگري منوچهر اسماعيل تبار  به عنوان پياري خوان(پيوري خون) به اجراي آئين نوروز خواني در روستا خواهند پرداخت.

 

 

 

اين گروه نزديك به 15 سال است كه از پانزدهم اسفند ماه به روستا ها و شهرهاي مختلف مازندران مي روند و آمدن بهار را در نجواي نوروز خواني خود، به مردم نويد مي دهند.

 

اين گروه در جشنواره هاي نوروز خواني استان كه هر ساله برگزار مي شود به عنوان نوروز خوانان برجسته استان در بخشهاي مختلف معرفي شده اند.

 

اميدواريم شما مردم عزيز روستايمان  نيز عصر روز پنجشنبه 23 اسفندماه، در روستا حضور داشته باشيد  تا نويد آمدن بهار  را نوروزخوانان، در قالب شعر و موسيقي مازندراني  به شما ارزاني دارند.

 

 

 

سلامت مي كنم صاحب سرا را              شه مردان شهيد كربلا را

بزرگ و كوچك و همسايه ها را               خصوصا" صاحبان اين سرا را

بهار آمد، بهار آمد، خوش آمد                 علي باذولفقار آمد، خوش آمد

علي با ذوالفقار، قنبر جلودار                 شه دلدل سوار آمد، خوش آمد

.

.

.

اطلاعات كاملتر از چگونگي انجام مراسم  نوروزخواني روزهای آینده پس از برگزاري جلسه هماهنگي برگزاري اين مراسم ، به آگاهي شما خواهد رسيد.

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20