*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

هديـه 20، براي روز زن و مــادر

 

 

 

فرا رسيدن سالروز ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و مادر را به تمامي مادران و بويژه مادران و زنان روستايمان ايمن آباد و كروكلا تبريك و شادباش مي گوئيم.

 

هدیه دادن و هدیه گرفتن یکی از رفتار ها و عادت های خوبی است که علاقه ها را بیشتر می‌کند و موجب صمیمیت بیشتر می‌شود. روز زن و روز مادر از مناسبت هایی است که می‌تواند بهانه خوبی برای هدیه دادن و قدر دانی از زحمات خانم ها باشد. اما خرید هدیه هم آداب و اصولی دارد. بعد از توجه به اهمیت اصل موضوع و فراموش نکردن مناسبت ها، لازم است کالاها و مواردی را که برای هدیه دادن مناسب ترند، بشناسیم و سلیقه و احتیاجات عزیزی را که می‌خواهیم برایش هدیه ای تهیه کنیم، بدانیم.

 

 این مطلب به شما عزيزان و بويژه اهالي محترم روستاي ايمن آباد و كروكلا کمک می‌کند هدیه ای سالم تر و بهتر تهیه کنید. در مورد گراني قيمت هديه مورد نظر نيز مي توانيد با مشاركت ساير اعضاي خانواده به خريد هديه بپردازيد.

 

 

 

 .۱گیاهان قابل کاشت

 چرا برای خریدن گل هایی هزینه کنیم که بعد از چند روز پژمرده می شوند و ناچار باید دور انداخته شوند؟ می توانیم بوته های گلی را بخریم که تا سال ها سرسبز می مانند و گل می دهند، یا بوته های گوجه فرنگی که همه تابستان میوه می دهند و دیدن میوه های قرمز آنها لبخند را بر لب مادر می نشاند. حتی اگر مادر باغبان خوبی نیست، می توانیم مراقبت از این بوته ها را هم به عنوان قسمتی از هدیه خود در نظر بگیریم، به هرحال وقت گرانبها ترین هدیه ای است که می توانیم به دیگران بدهیم.

 

 

 .۲غذاهای خانگی خوشمزه

 درست است که آشپزی مادر حرف ندارد، اما حتی او هم از غذاهای خانگی آماده لذت خواهد برد. می توانید بهترین غذاهای قابل فریز را تهیه کنید و آنها را در ظرف های کوچک فریز کنید. با این کار هر بار موقع صرف غذاها به یاد شما خواهد افتاد.

 

 

 .3آلبوم عکس دیجیتال

 یک آلبوم عکس دیجیتال یا چیزی مثل آی پاد می تواند هدیه ای دوست داشتنی و تازه برای مادر شما باشد. عکس های مورد علاقه او را بويژه از سالهاي نه چندان دور، اسکن و در دستگاه ذخیره کنید. اگر امکانات دستگاه اجازه می دهد آهنگ های موردعلاقه او را هم ذخیره کنید.

 

 

. 4گردنبند در دار

 برای مادرتان گردنبندی بخرید و عکس مادرش را داخل آن بگذارید. به هرحال او هم فرزند مادرش است، حتی در روز مادر.

 

 

 .5پیشبندهای آشپزخانه با طرح های خلاقانه

 اگر مادر شما هم آشپزی را دوست دارد و زمان زیادی را در آشپزخانه می گذراند، احتمالاً لکه های غذا پیشبندش را پوشانده اند . می توانید پارچه سفیدی بخرید و نوشته های دلخواه خود را روی آن بنویسید، بعد با آن برای مادرتان یک پیشبند نو بدوزید!

 

 

6. فشار سنج

بیشتر آدم ها از میانسالی به بعد، دچار بیماری فشار خون میشوند و پزشک به آن ها توصیه می‌کند به طور مرتب فشار خون شان را کنترل کنند. اگر مادر شما هم دچار این مشکل است یک دستگاه فشار خون برایش تهیه کنید. فشار سنج در انواع جیوه ای، عقربه ای و دیجیتالی مچی و بازویی در بازار موجود است. کار با فشار سنج های دیجیتالی راحت تر است اما فشار سنج های جیوه ای و عقربه ای دقت بیشتری دارند. با یک آموزش ساده و کمی تمرین و دقت می‌توانید فشار خون مادرتان را اندازه گیری کنید یا این کار را به خود او بیاموزید.

 

 

7. گلوكومتر

 دیابت یکی از بیماری های شایع در ایران و جهان است. اگر مادر شما هم بیماری قند دارد، می‌توانید برایش گلوکومتر بخرید تا بتواند قند خونش را به طور مرتب چک کند. دستگاه های گلوکومتر موجود در بازار، اندازه های متفاوتی دارند ولی به طور معمول، این دستگاه ها به اندازه یک کف دست هستند و اغلب با باتری کار می‌کنند. بهتر است دستگاه هایی را انتخاب کنید که دقت بالاتری دارند و پیش از خرید، بد نیست با پزشک معالج مادرتان هم مشورت کنید.

 

 

 8. دستگاه تصفيه هوا

 اگر مادرتان مشکل تنفسی دارد یا مبتلا به آسم و آلرژی های تنفسی است، می‌توانید برای او یک دستگاه تصفیه هوا خریداری کنید و با این کار، هوای اتاقی را که او بیشتر ساعات روزش را در آن می‌گذراند تصفیه کنید تا آرامش بیشتری برای او فراهم شود.

 

 

9. ترازو

 اگر مادرتان اضافه وزن دارد، با خرید یک ترازوبرای اندازه گیری وزن می‌توانید مادرتان را در رسیدن به وزن ایده آل تشویق کنید. با این کار، او می‌تواند وزن اش را به طور مرتب در خانه کنترل کرده و با آگاهی از کوچک ترین تغییرات وزنی، رژیم و فعالیت بدنی مناسبی انتخاب کند.

 

 

10. لوازم و تجهیزات ورزشی:

 یکی دیگر از گزینه هایی که با آن می‌توانید به حفظ سلامت مادرتان کمک کنید و او را به فعالیت بیشتر و کاهش وزن تشویق کنید،‌ وسایل و لوازم ورزشی است؛ مثلا با خرید کتانی و کفش مناسب پیاده روی و یک دست لباس مناسب می‌توانید او را به پیاده روی منظم تشویق کنید. وسایلی مانند  دوچرخه ثابت هم برای افرادی که توان راه رفتن و فعالیت بیرون از خانه را ندارند، مفید است.

 

 

 11. آب میوه گیری، مخلوط کن، بخارپز، ماهی تابه های دردار و چیزهایی از این قبیل:

 همه خانم ها در سنین بالا باید مراقب رژیم غذایی شان باشند تا مشکلات ناشی از فشار خون، قند، چاقی و یائسگی را کنترل کنند. مصرف آب میوه و سبزی های گوناگون برای همه اعضای خانواده به خصوص افراد مسن، مفید است. پس یک گزینه دیگر برای هدیه به مادرتان می‌تواند آب میوه گیری یا مخلوط کن باشد. همین طور وسایل و لوازمی مانند بخارپز و ماهی تابه های دردار که می‌توان با روش سالم تری غذا را در آن ها تهیه کرد؛ گزینه های خوبی هستند. در ماهی تابه های دردار که از جسن چدن هستند، می‌توان غذا را بدون استفاده از روغن و در زمان کمتری آماده کرد و این، قدمی مثبت در راستای حفظ سلامت افراد خانواده است.

 

 

12. ماشین ظرف شویی:

 بیشتر خانم ها ظرف شستن را کاری سخت و تکراری می دانند و شما می‌توانید با خرید یک ماشین ظرف شویی، آنها را خوشحال کنید. نکته ای که باید هنگام خریدتان به آن توجه داشته باشید، میزان استفاده از این وسیله است. اگر تعداد افراد خانواده کم است، بهتر است ماشین ظرف شوی های کوچکتری را انتخاب کنید. با توجه به قيمت بالاي آن مي توانيد همه اعضاي خانواده با هم شريك شويد حتي با پدرتان(همسر مادر).

 

 

13. مایکروفر:

 تهیه و گرم کردن غذا در مایکروفر برای سالمندان نیز آسان است. این وسیله با قابلیت پخت غذا در زمان بسیار کم برای افرادی که دچار پا درد و زانو درد هستند و نمی‌توانند مدت طولاتی پای اجاق گازبایستند بسیار مناسب است. استفاده از این وسیله برای افراد مبتلا به آلزایمر که ممکن است فراموش كند شعله زیر غذا را خاموش کنند نیز مناسب است.

 

 

14. بلیت استثنایی:

 بلیت مسافرت به شهر یا کشوری که مادرتان به آن علاقه دارد نیز هدیه خوبی است؛ چه یک سفر زیارتی باشد، چه یک سفر سیاحتی. بیلت فیلم، تئاتر یا یک برنامه موسیقی زنده که فضایی شاد و مفرح دارد نیز می‌تواند خوب و دلچسب باشد.

 

 

15. کتاب:

 کتاب، هدیه ای فرهنگی و ماندگار است که با هزینه کمتری می‌توانید آن را تهی کنید. البته باید بدانید همسر یا مادرتان به چه کتاب هایی علاقه دارد. بیشتر خانم ها به کتاب های آموزش آشپزی و شیرینی پزی علاقه دارند و با خرید این کتاب ها، هم آن ها را خوشحال می‌کنید هم خودتان در آینده از نتایج این کتاب، بهره مند می‌شوید.

 

 

16. سلامت:

 یکی از موضوعاتی که بیشتر خانم ها خیلی به آن اهمین می‌دهند، سلامت است. با خرید کتاب ها و اشتراک مجله هایی که اطلاعات مفیدی درباره ارتقای سلامت و تغذیه و تناسب اندام ارائه می‌کنند، می‌توانید علاقه تان را به مادر یا همسرتان نشان دهید و از این طریق به آن ها بگویید که چقدر سلامت شان برای شما اهمیت دارد. یک پیشنهاد خوب، اشتراک «سلامت» است که هم شما از آن سود می‌برید، هم ما!

 

 

17. گوشي تلفن همراه:

 یکی از دغدغه هاي فرزندان نگراني از حال مادريست كه سن و سالي از او گذشته و بيمار است و اينكه  خداي ناكرده اتفاق بدي برايش نيافتد. تهيه يك گوشي تلفن همراه به همراه سيمكارت مي تواند هديه خوبي باشد تا  در موارد ضروري در صورت بروز حوادث، مادر با فشار دادن يك دكمه گوشي، عزيزانش را از شرايط پيش آمده آگاه سازد.

 

 

18. يك دستگاه راديوي ديجيتال:

 با توجه به خاطراتي كه مادر در زمانهاي نه چندان دور از راديو دارد، تهيه يك دستگاه راديو مي تواند اوقات فراغت مناسبي  را براي او بويژه در محيط آشپزخانه پر كند. البته با توجه به توسعه شبكه هاي مختلف راديويي، قدرت انتخاب بهتر و بيشتري نيز براي انتخاب شبكه مورد علاقه اش دارد.(شبكه قرآن، شبكه معارف، شبكه سلامت، شبكه بومي محلي، شبكه فرهنگ، شبكه آوا، شبكه پيام و ...) البته راديوي با قابليت خروجي فلش(فلشخور) با تهيه يك فلش و انتخاب موسيقي و يا سخنراني مورد علاقه مادر، بسيار  مي تواند برايش مفيد مي باشد.

 

 

19. چادر نماز و يك جانماز زيبا:

 يكي از زيباترين صحنه هايي كه هيچگاه مسلمانان از خاطر نمي برند و با ديدن آن اشك بر چشمانشان حلقه مي زند ديدن مادر و يا همسرسر سجاده نماز و عبادت و نيايشي است كه با خدا دارد آنهم نماز شب و بويژه دعاي خيري كه پايان نماز براي ديگران و فرزندانش مي كند. با خريد چادرنماز و يك جانماز زيبا و امروزي با طرح هايي مدرن، مي توانيم آرامش معنوي او را تقويت كنيم و به اعتقاداتش احترام بيشتري بگذاريم.

 

 

20. مهمترين نياز:

 با توجه به 19 مورد ياد شده اما بهترين هديه روز مادر و همسر، كالا يا وسيله اي است كه مادر در شرايط فعلي به او نياز مبرم دارد و مي تواند يكي از هداياي ياد شده  باشد يا هديه اي ديگر. البته زماني مي توانيم به انتخاب بيست برسيم كه نياز و مشكل مادر و يا همسرمان با دادن چنين هديه اي كمتر و يا برطرف شود.

 

 

 

 

 

منابع: سايت هاي بيتوته - سلامت - سيمرغ

 

 

 

 

 

 اگه دنياي خشي مه بواشه                   جان مار گرم کشه نوونه

 

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20