*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

خاطراتي از شهيد سيد محمود حسيني ايمني

 

دلنوشته يكي از دوستان شهيد سيد محمود

«در آخرالزمان شهادت بهترین امت مرا گلچین می کند»          پیامبر اکرم (ص)

چندین سال از پرواز ملکوتی اولین دانشجوی شهید از مجتمع آموزش عالی بیرجند گذشت، شهیدی که بیش از بیست و هشت بهار نتوانست سنگینی انتظار آدمیان خاکی را تحمل کند و مجذوب پرجذبه نگاه های انسان های خدائی شد و در اوج آسمانها به پرواز در آمد. پرواز و اوجی عالی تر  به قرب آن نگار بی نیاز.

بگذار تا بگر یم چون  ابر در بهاران                           کز سنگ ناله خیزد روز وداع یاران

یحیی جان، هنوز هم با بهت و ناباوری در لحظات زندگی و زوایای خانه و دانشگاه و جای جای جبهه ترا جستجو می کنیم اما افسوس و صد افسوس که عمری به کوتاهی گـــل داشتی و هزاران دریغ که دیگر در بین ما نیستی هرگز بی تو زیستن را گمان نداشتیم ولــی چه آسان چشم از هیاهوی زندگی بستی؛ تو که سنگرهای خاکی جبهه و هلهله و آتش سربهای داغ و غریو توپها و تانکها را بر کلاس های آرام و بی خطر دانشگاه ترجیح دادی و با فریاد بلند الله اکبر و در سیر الی الله کارنامه قبولی گرفتی .

یحیی جان ما بر این باور بودیم که گذشت زمان تسکین مان خواهد داد اما نبودنت چون زخمی همیشگی و التیام نایافتنی قلب و ریشه وجودمان را آزار می دهد و تنها گرما بخش و مسکن آلام و غم هایمان کلمه پر مفهوم شهادت است که تو و هزاران شهید دیگر به تبعیت از غافله سالار شهیدان امـام حسین ( ع ) به آن دست یافتید و ما به مصداق کلام همیشه جاوید قرآن کریم که « شهدا زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می خورند .....» به این اعتقاد و باوریم که محمودها زنده اند و در مکتب خویش انسان سازی می کنند. آنها زنده اند و همراه این مردم در همه جا و هر کجا شعار استقامت و پایداری سر می دهند. آنها زنده اند تا ببینند که ما راهشان را چگونه ادامه می دهیم، پیروزی هایشان را چگونه پاس می داریم، جایشان را چگونه پر می کنیم و چطور و با چه صلابتی شعار « جنگ جنگ تا رفع فتنه در عالم » را فریاد می زنیم.

آری، آنها زندگی جاوید را انتخاب کرده اند تا به این گفته مسلم ابن عقیل« اگر چه مرگ را نا پسند می دانم ولی قسم خورده ام که آزاد و مردانه کشته شوم » جامه عمل بپوشانند.

خوشتان باد این همه شکوه و بزرگی. مبارک باد ردای سرخ شهادت بر قامت رسایتان.

بزرگ باد ایثار و حماسه تان.

جاودانه باد یاد گرامیتان.

پر رهرو باد راهتان. انشاالـ.... 

 

هر شب ستاره ای به زمین می کشند باز              این آسمان غمزده غرق ستاره است

 

«پایان نمی یابد راهتان»

*****************************************************

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20