*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

۷۰ درصد چاه های غیرمجاز کشور پلمپ شد

  عبدالله فاضلی فارسانی با اشاره به پرشدن 44 هزارحلقه چاه غیر مجاز در کشور گفت: طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیر زمینی سال 93 به تصویب شورای عالی آب رسید که در 4 سال گذشته از تصویب این طرح 70 درصد چاه های غیر مجاز پرشده است.

وی با اشاره به وجود 300 هزار چاه غیر مجاز درکشور گفت: درصورت تامین اعتبار باید تا پایان برنامه ششم توسعه همه این 300 هزارحلقه چاه غیر مجاز بسته شود.

دبیر اجرایی طرح اجرا و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی، شرکت مدیریت منابع آب،­ فرونشست را از اثرات وجود چاه های غیر مجاز دانست و ادامه داد: طبق استانداردهای جهانی،­ افت سالانه 5 سانتی متری زمین روندی طبیعی است این درحالی است که هم اکنون در تهران سالانه 23 سانتی متر، مشهد 20 سانتی متر و البرز 10 سانتی متر فرونشست وجود دارد.

فاضلی فارسانی بیشترین تعداد چاه های غیر مجاز را در خراسان رضوی، فارس و همدان دانست و افزود: اتکا معیشت مردم به این چاه های غیر مجاز،­ یکی از مشکلات مهم در بسته نشدن چاه های در کشور است که برای رفع این مشکل باید وزارت جهاد کشاورزی اقدام به انتقال این افراد به مجتمع ها و سایر طرحهای تولید ی است.

وی با تاکید بر ضرورت تامین اعتبار برای اجرای کامل طرح احیا و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی به دلیل تامین امنیت آب شرب گفت: اعتبار مورد نیاز برای پلمپ چاه های غیر مجاز در سال گذشته 5 هزار و 200 میلیارد تومان بوده که این رقم با افزایش قیمتهایی که اتفاق افتاده به 15 میلیارد تومان افزایش یافته است. هم اکنون 65 درصد آب شرب شهرها و روستاها از ذخایر زیر زمینی تامین می شود.

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20