*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

حاجی ننه، مسن ترین فرد روستا، درگذشت

 

 

 

همانا بندگان را  به چيزى از قبيل ترس، گرسنگى، كاهشى در اموال، محصولات و جان ها مى ‏آزماييم

و مژده از آنِ كساني است كه صبر پيشه مي كنند.  (سوره بقره/155)

 

 

 

 بعدازظهر امروز پنجشنبه 29شهریورماه 1397، مصادف با روز عاشورا، پیرترین فرد روستا، حاجیه حدیقه خانم علی نسب همسر زنده یاد حاج میر عباس حسینی ایمنی به علت کهولت سن در خانه اش ایمن آباد به دیدار حق شتافت.


ایشان با حدود 95 سال سن از بیماری خاصی رنج نمی برد بلکه به علت کهولت سن و ضعف جسمانی بویژه طی دو ماه اخیر، امروز به دیار باقی شتافت.

او همیشه آرزوی مرگ می کرد چرا که طول عمر را عاملی برای به سوگ نشستن غم عزیزانش می دانست. مرگ فرزندانش، دامادش و دیگر بستگانش آزرده خاطرش می کرد.

 

پیکر این مادر گرامی روستا ساعتی پیش پس از شستشو و کفن نمودن در خانه اش، در روستا تشییع و در آرامگاه روستا به خاک سپرده شد.

 

 

ضمن عرض تسلیت از سوی اهالی روستا به خانواده محترم حسینی

 

 اميدواريم خداوند، او، همسرش و همچنین دختر و دامادهاش را مورد رحمت بیکران خودش قرار دهد.

 

 

 

حاجی ننه ی روستایمان همچنان
نمادیست از زندگی و امید
نمادی از گردهمایی و همدلی خانواده
بیاییم تا نفس حاج ننه هایمان گرم است،
گرمی همدلیِ حضورمان را احساس کند
شاید تا سرمای نفس هاشان فرصتی نمانَد.

 

 

 

 

 

به بهانه ی طلوع دوباره حاج ننه
می گویند تا هستیم به هم محبت و احترام کنیم که پس از مرگ، تاثیری به حال عزیز از دست رفته ندارد. جز آه و افسوسی که برای ما بجا می ماند. همه این مهم را می دانند اما خبری از عمل و اجرایی کردنش نیست.
برادر و خواهر، فرزند و والدین و... به دلایل منطقی و یا غیر منطقی روابط ها تیره و قطع شده است. سالهاست که نه خبری از هم دارند و نه نشستی با هم.

کم نیستند اهالی روستای مان ایمن آباد و کروکلا که برای پدربزرگ، مادربزرگ، پدر، مادر و سایر بستگانِ باتجربه شان جشنی برپا می کنند به پاس احترام و گرامی داشت زحمات، تجربه، محبت فراوان و از خودگذشتگی شان نسبت به اعضای خانواده.

 چندیست که در روستای مان ایمن آباد و کروکلا رسم زیبایی به اجرا گذاشته می شود و آن برگزاری جشن های تولّد پدربزرگ ها و مادربزرگ های روستاست. جشن تولّدی که خود بهانه ای زیبا برای گردهمایی تمامی اعضای یک خانواده است که سالهاست دورِ همی را تجربه نکرده اند. چه بسا کسانی که حتی بستگان و فامیل های خانواده ی خود را نمی شناسند، اما در این گردهمایی دیداری تازه می کنند و محبت هایی که از همدلی ها و یکدلی ها نشات می گیرد و اینکه همه از یک پدر و مادر هستند، به احترام بزرگ خانواده، با هم صمیمی تر می شوند.

خانواده ی بزرگ حاج میر عباس حسینی ایمنی(ره) و حاجیه حدیقه خانم علی نسب، که حدود 160 نفر می شوند، طی دوسال گذشته، در اقدامی شایسته، دور همیِ ارزشمندی را برگزار کردند به بهانه ی جشن تولد 93 و 94 سالگی حاجی ننه.

به نظر می رسد حاجی ننه، آن شب یکی از بهترین شب های زندگی اش را سپری کرد. شبی که تمامی اعضای خانواد اش را یعنی تمامی 106 نفر از نسل خود را و تمامی 160 نفر از اعضای خانواده اش را در کنار هم مشاهده نمود و چه آرامشی به او دست داد که شاید تا بحال تجربه اش نکرده بود و چه بسا تا لحظه ی جان دادنش احساس آرامش می کرد.  

بهرحال یکی از مهمترین پیام های این مراسم شکوهمند خانوادگی، احترامي است كه مي توان در حيات پدر و مادر و بزرگان خانواده به آنان نمود، احترامي كه شادي و نشاطِ قلبي را براي والدین و پيامدش براي فرزندان به ارمغان مي آورد. و پيامي است به نسل آينده كه آنان نيز در  اداي احترام به بزرگان خانواده كوشا باشند.

روح بلند حاج ننه در روز عاشورا پرکشید و جسم بی جانش بر جای ماند. همانند الگوی آزادگی و ایستادگی در برابر ظلم حاکم وقت، یعنی حضرت حسین ابن علی(ع) که نماد همدلی شیعیان نیز شده است.

دو حدیثی گرانبها از ایشان پایان بخش نوشتارم باشد: (بحارالانوار _ جلد 71)
كسى كه دوست دارد اجلش به تأخير افتد و روزى ‏اش افزايش يابد، صله رحم به‏ جا آورد.
 و در دیگر جای می فرماید:
شجاع ترین مردم کسی است که غرورش را برای برقراری دوباره ی روابطش با خویشان، می شکند.

 

 

 

 

 

حاجی ننه، بهانه ای برای گردهمایی خانوادگی 160نفره

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # هاشمی در تاریخ: جمعه 06 مهر 1397 ، ساعت 12:07 ب ظ
خداوند این مادر گرامی روستا رو مورد رحمت خویش قرار دهد و روحش در سرای مینو شاد
یاسر هاشمی(حاج خیراله ره)
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20