*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

امسال از هر خانوار روستایی، یک نفر بیمه می‌شود

3 میلیون خانوار روستایی فاقد هرگونه بیمه هستند.

 

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به اینکه سه میلیون خانوار شناسایی شده کشاورز و روستایی فاقد هرگونه بیمه هستند، گفت: تلاش می‌کنیم امسال در هر خانوار یک نفر بیمه شده داشته باشیم.

 

محمدرضا واعظ مهدوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تلاش برای افزایش پوشش بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان اظهار کرد: شواهد موجود حاکی از استقبال روستاییان برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی در ماه‌های اخیر است و امیدواریم روستاییان از امکانات خوب صندوق بیشتر آگاه شده و از آن بهره‌برداری کنند.

 

وی افزود: افراد با پیوستن به صندوق بیمه اجتماعی، زمینه ایمنی اجتماعی خود را در هنگام پیری، سالخوردگی، حوادث و سوانح فراهم می‌کنند.

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه باید همه جامعه هدف ما تحت پوشش بیمه قرار بگیرند، اظهار کرد: از مهمترین راهکارهای مقابله با تنش‌ها و چالش‌های اقتصادی برخورداری از چتر حمایتی بیمه است که ریسک‌ها را پوشش می‌دهد. لذا تلاش می کنیم در راستای تحقق هدف برنامه ششم توسعه، امسال در هر خانواده مشمول، دست کم یک نفر بیمه شده داشته باشیم. سه میلیون خانوار هستند که هیچگونه بیمه‌ای ندارند و در واقع از حدود شش میلیون خانوار روستایی شناسایی شده، تا کنون حدود یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان درآمده‌اند.

 

واعظ مهدوی در ادامه به سازوکار بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اشاره کرد و گفت: نوع مشاغل کشاورزان و روستاییان به گونه‌ای است که معمولا فاقد کارفرما هستند. دولت برای تحت پوشش بیمه آوردن این قشر تلاشگر، نقش کارفرمایی را برعهده گرفته و سهم حق بیمه کارفرمایی را می پردازد و هر کدام از افراد بر حسب میزان درآمدی که دارند حق بیمه پرداخته و به عضویت صندوق در می‌آیند. در واقع  یک‌سوم حق بیمه را روستاییان و دوسوم را دولت می‌پردازد.

وی در ادامه درباره قانون بازنشستگی پیش از موعد که به موجب آن بیمه شدگان می‌توانند با ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه و ۷۰ سال سن، تقاضای بازنشستگی کنند، گفت: به موجب این قانون، تعدادی از افراد مشمول قانون شده و تقاضا داده‌اند که احکام مربوطه برای ۱۸ هزار نفر صادر شده است و می‌توان گفت در حال حاضر فردی نداریم که تقاضا داده باشد اما پشت نوبت مانده باشد.

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همچنین یکی دیگر از اقدامات انجام شده در ماه‌های اخیر در راستای حفظ کرامت بیمه شدگان را صدور فیش حقوقی برای بازنشستگان دانست و گفت: چون بازنشستگان ما نیز حقوق ثابت دریافت می‌کنند فیش حقوقی آنها می‌تواند به عنوان ضمانت بانکی مورد استفاده قرار بگیرد.

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # محمد رضا باقریان در تاریخ: سه شنبه 06 فروردين 1398 ، ساعت 10:01 ب ظ
پرداخت حق بیمه امسال چقدر می باشد
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20