*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

700 ميليارد تومان براي آب روستايي کشور اختصاص يافت

 

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: دولت امسال 700 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های آبرسانی در روستاهای کشور اختصاص داد.

  علی اصغر قانع افزود: این میزان اعتبار برای اجرای طرح های آبرسانی در یک هزار و 500 روستای کشور در نظر گرفته شد.

وی گفت: هم اکنون شاخص بهره مندی روستاهای کشور از طرح های آبرسانی 76 درصد است که 6 درصد ان طی 2 سال گذشته به دست آمده که بیاننگر توجه ویژه دولت به این بخش است.

معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به کاهش بارندگی در سال آبی جاری و بروز تنش آبی در 10 کلان شهر کشور، اظهار داشت: برنامه ریزی خاصی برای جبران کمبود آب در نظر گرفته شده که از آن جمله حفر و تجهیز چاه های جدید و حتی اجاره چاه ها از بخش خصوصی از جمله آنهاست.

قانع همچنین خواستار مشارکت مردم برای کاهش مصرف آب آشامیدنی و صنایع شد و افزود: در صورت کاهش مصرف 10 تا 15 درصدی آب آشامیدنی و 15 درصدی مصرف در صنایع، می توان تابستان امسال را بدون مشکل پشت سر گذاشت و در غیر این صورت دچار مشکل خواهیم شد.

وی گفت: در حال حاضر حدود 60 درصد از آب شرب کشور از سفره های زیر زمینی و 40 درصد دیگر نیز از آب های سطحی تامین می شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور یکی از اولویت های اصلی وزات نیرو را ساماندهی فاضلاب شهرهای ساحلی خزر بویژه مازندران بر شمرد و گفت: موافقت اولیه برای دریافت 265 میلیون یورو از بانک توسعه اسلامی برای ساماندهی فاضلاب شهرهای تنکابن، نور، محمود آباد، رویان و ایزدشهر صورت گرفته است و بزودی با دریافت اعتبار لازم کار اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: طرح آبرسانی اضطرای برای شهرهای ایزدشهر و نور شتاب خواهد گرفت و در این راستا با مشارکت شهرداری ها ایجاد مخزن و حفر و تجهیز چاه ها برای افزایش ذخیره سازی انجام می شود.

قانع گفت: آب رسانی در بخش بلده نیز با مشارکت مردم ساماندهی مناسب و با احداث مخزن آب ها از هدر رفت آب جلوگیری و آب مستمر برای روستاهای این بخش تامین خواهد شد.



منع: روستا نیوز

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20