*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

ارائه ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال روستایی

زارع پیرامون ارائه تسهیلات یک و نیم میلیارد دلاری اشتغال‌زایی، گفت: حدود 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با سود حدود 6 درصد برای شهرهای زیر 10 هزار نفر، روستاها و عشایر اختصاص یافته که فرآیند آن با طرح‌های زودبازه تفاوت دارد، چراکه در طرح‌های زودبازده نظارت ضعیف بوده و در امکان‌سنجی طرح‌ها دقت نمی‌شد.

 

 

رحیم زارع (نماینده حوزه انتخابیه آباده، بوانات و خرم‌بید در استان فارس و سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس) با اشاره به ارائه تسهیلات یک و نیم میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای طرح‌های اشتغال‌زایی، گفت: براین اساس حدود 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با سود حدود 6 درصد برای شهرهای زیر 10 هزار نفر، روستاها و عشایر اختصاص یافته که فرآیند آن با طرح های زودبازه تفاوت دارد، چراکه در طرح‌های زودبازده نظارت ضعیف بوده و در امکان سنجی طرح‌ها دقت نمی‌شد.

 

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس در گفتگو با خانه ملت، افزود: طرح‌های حوزه اقتصاد دانش بنیان، حوزه اقتصاد مقاومتی و طرح‌هایی برای افزایش بهره‌وری آب با اولویت عشایر و روستا می‌تواند تحولات خوبی در حوزه اشتغال به ویژه حمایت از بخش خصوصی ایجاد کند.

 

وی با بیان اینکه منابع صندوق توسعه ملی دو خروجی توانمند برای بخش خصوصی و اشتغال‌زایی به همراه دارد، ادامه داد: باید بر روی ارائه تسهیلات نظارت کرد تا افرادی که در شهرها زندگی کرده و بازنشسته شده‌اند منابع را اخذ نکرده و سپس در محل مورد نظر هزینه نکنند تا این طرح نیز به سرنوشت طرح‌های زودبازده دچار نشوند.

 

نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید، یادآور شد: چهار بانک کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری را پرداخت می‌کنند. یک طرح ممکن است 100 میلیون تومان و یک طرح یک میلیارد تومان تسهیلات اخذ کند.

 

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس، با بیان اینکه در طرح‌های زودبازده منابع صندوق توسعه ملی به سازمان مدیریت پرداخت می‌شد، تصریح کرد: در حال حاضر منابع به نظام بانکی پرداخت شده و نظام بانکی نیز بر روند اجرای آن نظارت می‌کند که احتمال خطای آن بسیار کم است.

 

 

منبع: آبادب نیوز _ 2 تیرماه1397

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20