*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

اهالی روستا از مزاياي بيمه روستايي بهره مند شوند

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مازندران با بیان اینکه روستائیان با پرداخت حق بیمه از مزایای بیمه روستایی بهره مند شوند، گفت : 82 هزار نفر از روستائیان استان تحت پوشش بیمه این صندوق قرار دارند.

 


محمد ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: 700 هزار نفر دیگر از جمعیت روستایی استان مشمول عضویت در بیمه اجتماعی این صندوق هستند.

 
به گفته وی تمامی کشاورزان شاغل در بخش کشاورزی، روستائیان و عشایر، شاغلان فصلی، زنان خانه‌دار روستایی و عشایری، ساکنان و رانندگان حمل بار و مسافربر بین‌شهری در شهرهای زیر 20 هزار نفر می‌توانند عضو این صندوق شوند.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال 1384 به منظور حمایت از روستائیان ، عشایر و کشاورزان در کشور تاسیس شد تا از انها که در تعاریف سازمان تامین اجتماعی کارگر محسوب نشده و طرح های حمایتی شامل آنها نمی شود زیر پوشش حمایت های اجتماعی قرار بگیرند.

در واقع این صندوق یکی از صندوق های چهارگانه و زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و رویکرد آن ارائه خدمات بیمه اجتماعی بلند مدت به سه قشر کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش های مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت است.

در حال حاضر این صندوق دارای یک میلیون و 500 هزار خانوار عضو و 32 هزار خانوار مستمری بگیر است و جمعیت مشمول کل کشور 6 میلیون خانوار برآورد شده است.

بر اساس قوانین، کشاورزان، روستاییان و عشایری که بالاتر از 18 سال سن داشته باشند، می توانند زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار بگیرند.

ابراهیمی گفت: بیمه شدگان می توانند از مزایای بیمه اجتماعی شامل بازنشستگی، کارافتادگی کلی، مستمری بازماندگان، نقل و انتقال بیمه‌ای برخوردار شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایری مازندران به فعالیت 105کارگزاری این صندوق در استان اشاره کرد و گفت: روستاییان و کشاورزان می توانند با مراجعه به کارگزاری های صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان از مزایای این صندوق برخوردار شوند.

ابراهیمی اظهار داشت: مشمولان تنها با پرداخت 5 درصدی حق بیمه عضو صندوق می شوند و دولت نیز 10 درصد حق بیمه مشمولین عضویت در صندوق را پرداخت می کند.

به گفته وی ، مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شامل (مردان و زنان سرپرست خانوار) و مدد جویان بهزیستی شامل زنان سرپرست خانوار و نیز مدیر و مربیان مهد کودک های روستایی بصورت رایگان (از محل پرداخت دولت) می توانند در این صندوق ثبت نام کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ،روستائیان و عشایر استان سن مجاز برای بیمه شدن افراد در این صندوق را بین 18 تا 50 سال اعلام کرد و افزود: حداقل پرداختی برای بیمه یکساله برای مشمولین صندوق امسال 240 هزار تومان و حداکثر آن 540 هزار تومان است.

مازندران سه میلیون و 285 هزار نفر جمعیت دارد که 45 درصد معادل یک ‌میلیون و 400 هزار نفر روستایی هستند.




منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20