*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

روستائیان با سالی ۲۴۰ هزار تومان بیمه شوند(یادآوری)

بیمه شدگان بعد از ۱۵ سال می توانند حقوق بگیرند.

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: بیمه شدگان صندوق تسهیلات اشتغال زایی دریافت می کنند

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر تاکید کرد: باید کسب ثروت از کارکردن افتخار باشد نه اینکه از روش های دیگر پول بدست آورن در جامعه هدف باشد.

 

واعظ مهدوی در باره نظام رفاه و تامین اجتماعی گفت: نظام تامین اجتماعی از سه لایه تشکیل شده است. لایه اول لایه مساعدت های اجتماعی نامیده می شود که برای افرادی است که نمی توانند کار کنند. در نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است نهادهایی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره ) ، سازمان بهزیستی و سازمان های خیریه متولی این گروه هستند.

 

وی افزود: لایه دوم، لایه بیمه های اجتماعی است. صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در این لایه قراردارد. این لایه مخصوص نیروی کار است که بخشی از درآمدهای خود را در دوران جوانی پس انداز و در دوره پیری از آن استفاده می‌کنند. اکثر مردم این کار را نمی کنند و همه  درآمد خود را هزینه می کنند. در نظام های مدرن، ساختارهای مدرن درست کرده اند تا این پس انداز را برای دوران پیری یا از کارافتادگی یا فوت جمع آوری کنند تا برای این روزها تضمین باشد. لایه بیمه های اجتماعی حداقل دستمزد را تامین می کنند. ما قراردادهایی با سازمان بهزیستی و کمیته امداد منعقد کرده ایم که افراد توانمند شده تحت پوشش این سازمان ها از بیمه صندوق استفاده کنند. ما قبول کردیم این گروه ها رابیمه کنیم و بهزیستی و کمیته امداد هزینه بیمه آنان را تا توانمندی کامل تعهد کرده اند.

 

واعظ مهدوی در تشریح دلایل شکل گیری این صندوق گفت: روستایی و کشاورز کارفرما ندارد و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر آن ها را تحت پوشش قرار می دهد و سهم بیمه کارفرما را دولت تقبل کرده است. در سال ۹۷ روستائیان می‌توانند با سالی ۲۴۰ هزار تومان خود را بیمه کنند و دولت ۴۸۰ هزار تومان سهم کارفرمایی آنان را می پردازد. بیمه شدگان این صندوق بعد از ۱۵ سال می توانند حقوق بگیرند.

 

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی در توصیه ای به کارگزاران صندوق تاکید کرد: کارگزاران صندوق باید این موضوع را به مردم اطلاع دهند که در جوانی می توانند خود را بیمه کنند. کارگزاران توجه کنند که شاغلان را بیمه کنند. در اغلب استان ها اعتباری که برای اشتغال روستایی گذاشته شده است فقط یک‌سوم آن جذب شده است. ما برای بیمه شدگان خود تسهیلاتی را برای ایجاد شغل و کار فراهم می کنیم. امیدواریم تا پایان دوره دولت دوازدهم به ازای هر خانوار روستایی یک بیمه شده در هر روستا داشته باشیم.

 

 

 

منبع: دهقان نیوز

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20