*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

ممنوع شدن کشت دوم برنج با آب چاه در بابل

 

با توجه به کاهش سطح آب های زیرزمینی، کشت دوم برنج با استفاده از آب چاه در این شهرستان ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می شود.

 

احمد طاهری از کشاورزان شهرستان بابل خواست: امسال برای کشت دوم برنج از آب زیرزمینی استفاده نکرده و در صورت تامین آب مورد نیاز خود از رودخانه و منابع دیگر اقدام به این کار کنند.

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بابل با بیان اینکه امسال در کشت اول برنج، 16 هزار هکتار از زمین های شالیزاری این شهرستان در معرض تنش آبی قرار داشته که بیشتر آن در بخش لاله آباد و بخش مرکزی قرار دارد افزود: این زمین ها از آبریز سد هراز آبیاری شده که با افتتاح این سد مشکل کم آبی رفع می شود.

احمد طاهری از آمادگی این مجموعه برای انتقال آب با لوله به شالیزارهای دارای شرایط مناسب فنی و نیز جلوگیری از هدر رفت، تبخیر و نفوذ آب در زمین بصورت رایگان خبر داد و گفت: در حال حاضر 5 هزار هکتار از شالیزارهای شهرستان بابل یکپارچه سازی شده و 2 هزار هکتار دیگر نیز در مرحله مطالعه و نقشه برداری برای اجرایی شدن قرار دارد.

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بابل تاکید کرد: کشاورزان صرفه جویی در مصرف آب را امسال جدی گرفته و با نایلون کشی و لایروبی نهرها از هدر رفت آب جلوگیری کنند
شهرستان بابل با 46 هزار هکتار بیشترین وسعت شالیزارهای مازندران را به خود اختصاص داده است. همچنین بیش از 25 هزار حلقه چاه کشاورزی در این شهرستان وجود دارد.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20