*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

جشنواره فرهنگی روستاییان و عشایر کشور در تهران

 

در این جشنواره به مدت 15 شب از تاریخ 17 اسفندماه، اقوام کرد، ترکمن، آذربایجان، سیستان و بلوچستان، خراسان( ایل کرمانج)، بوشهر ، مازندران،  گیلان ، لرستان و سایر اقوام کشور حضور خواهند داشت و با صنایع دستی و سوغات محلی و قومی خود از جمله گلیم، جاجیم، گبه، خاتم کاری و قلم زنی، پارچه های نفیس، سفال ، شیرینی ها و غذاهای محلی و ... پذیرای بازدیدکنندگان خواهند بود.

 

 



تبیین جایگاه زن در اقوام ، ایلات و عشایر ایران، ترسیم ویژ گی هایی همچون جوانمردی ، وطن‌دوستی و پایبندی به وحدت و انسجام ملی و دینی در میان اقوام ایرانی و نمایش سبک زندگی اصیل و دست نخورده ایرانی از جمله اهداف این جشنواره است و فضایی فراهم شده است تا شهروندان با بخشی از آداب و رسوم ، صنایع دستی و هنرهای سنتی تمامی اقوام ایرانی و در واقع با ریشه های تاریخی خود آشنا شوند.

نخستین جشنواره فرهنگی هنری "ایران در تهران" به مدت 15 روز از ساعت 17 الی 24 در بوستان جوانمردان ایران با برنامه‌های فرهنگی هنری متنوع و با رویکرد ترویج سبک زندگی مبتنی بر ظرفیت‌های بومی کشور برگزار می‌شود.

 

 


منبع: ایسنا

 


دهیار روستای ایمن آباد به همراه بخشدار و شورای بخش لاله آباد و تعدادی از دهیاران، در جشنواره فرهنگی اقوام ایرانی در تهران حضور یافت با حضور مدیرکل امور روستایی مازندران مهندس اصغریان رستمی.


اهالی روستای ایمن آباد و کروکلا که در تهران به سر می برند می توانند از این نمایشگاه دیدن نمایند.

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20