*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

وام اشتغال روستایی چه وثیقه بانکی می خواهد؟

 

وام‌های اشتغال روستایی سه سال دوره مشارکت و تنفس دارد.

 

در این طرح سیستم بانکی تنها حق مطالبه محل اجرای طرح، ماشین آلات، خانه روستایی و سفته را به عنوان وثیقه دارد و این سیستم حق ندارد که به دنبال وثیقه شهری باشد.

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: باید از طرح‌های سنتی در بخش کشاورزی و دامداری پرهیز کنیم تا هزینه‌ها کاهش و سود افزایش پیدا کند.

 سید ابوالفضل رضوی اظهار کرد: از جمله این مشکلات، نظام برنامه ریزی کشور است، این نظام پس از پیروزی انقلاب اسلامی متحول نشد و همان روال سابق را ادامه داد، مرکزگرایی، شهرگرایی، آب گریزی و دوردست گریزی از جمله مشخصه‌های نظام برنامه ریزی ایران است.

 

وی ادامه داد: در نظام برنامه ریزی کشورمان به مشارکت مردم در ابعاد مختلف توجه نکردیم، البته در زمینه مشارکت سیاسی، هر سال شاهد شرکت ۶۰ درصد مردم در انتخابات هستیم، اما نرخ مشارکت اقتصادی و اجتماعی مردم خیلی کمتر است.

 

رضوی با اشاره به سیاست اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اگر مردم را در طرح‌های اقتصادی مشارکت ندهیم، این طرح‌ها موفق نمی‌شود، باید تولیدکنندگان داخلی به دنبال رقابت با تولیدکنندگان خارجی باشند و همکاری بین این تولیدکنندگان موجب موفقیت آن‌ها می‌شود.

 

وی ادامه داد: تا زمانی که بازار فروش یک محصول مشخص نباشد، پرداختن به تولید کار اشتباهی است، مردم کشورمان مشارکت پذیر هستند، اما ما باید به آن‌ها اعتماد کنیم و نتیجه این اعتماد را در جنگ تحمیلی مشاهده کردیم.

 

رضوی با اشاره به بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در ایران اظهار کرد: ۴۳ درصد از بیکاران کشور فارغ التحصیل دانشگاهی هستند و تعداد دانشگاه‌های کشورمان بیشتر از دانشگاه‌های چین و هند است.

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور افزود: دولت به دنبال اجرای طرح اشتغال روستایی با پرداخت تسهیلات با نرخ سود ۶ درصد است تا درآمد روستاییان افزایش یابد و اشتغال در روستاها ایجاد شود.

 

رضوی با اشاره به وثیقه بانکی برای طرح اشتغال روستایی اظهار کرد: در این طرح سیستم بانکی تنها حق مطالبه محل اجرای طرح، ماشین آلات، خانه روستایی و سفته را به عنوان وثیقه دارد و این سیستم حق ندارد که به دنبال وثیقه شهری باشد.

 

وی ادامه داد: وام‌های اشتغال روستایی سه سال دوره مشارکت و تنفس دارد و از سال چهارم بازپرداخت این تسهیلات شروع می‌شود، اجرای این طرح یک انقلاب در زمینه حمایت از روستاییان بود.

 

منبع: دهقان نیوز _ 7 اسفندماه 1396

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20