*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

عوارض برق طرح‌های روستایی تعیین شد

 

 مجلس عوارض برق را برای طرح‌های روستایی تعیین کرد.

 

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی عوارض هر کیلووات ساعت برق مصرفی را برای اجرای طرح‌های توسعه شبکه‌های روستایی و تولید برق تجدیدپذیر تعیین کردند.

 

به گزارش دهقان نیوز به نقل از مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز و در بررسی بخش‌های درآمدی لایحه بودجه ۱۳۹۷ کل کشور، با تصویب بند «هـ» تبصره ۶ لایحه، عوارض برق مصرفی مربوط به اجرای طرح‌های توسعه و نگهداری شبکه‌های روستایی و تولید برق تجدیدپذیر را تائید کردند.

 

بر اساس این بند «عوارض موضوع ماده ۵ قانون حمایت از صنعت برق کشور مصوب ۱۰ آبان ماه ۱۳۹۴ به میزان ۸ درصد مبلغ برق مصرفی، در سقف ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تعیین می‌شود؛ مشترکین روستایی و چاه‌های کشاورزی از شمول حکم این بند معاف هستند».

 

این بند با ۱۳۹ رأی موافق، ۶۴ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۰ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

 

ماده ۵ قانون حمایت از صنعت برق کشور نیز که این بند به عوارض موضوع آن اشاره دارد، دولت را موظف کرده که برای تأمین بخشی از منابع لازم جهت اجرای طرح‌های توسعه و نگهداری شبکه‌های روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک، عوارض مصرف هر کیلووات ساعت را در بودجه سالانه پیش‌بینی کند؛ وجوه حاصل شده به حساب شرکت توانیر نزد خزانه‌داری کل کشور واریز شده و صد درصد آن صرفاً بابت کمک به اجرای طرح‌های مذکور هزینه می‌شود؛ به این ترتیب این مصوبه به معنی گران شدن قیمت پایه برق نیست و عوارض هشت درصدی نیز متناسب با میزان برق مصرفی مشترکین تعیین می‌شود.

 

منبع: دهقان نیوز _ 15 بهمن 1396

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20