*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

مهاجرت معکوس شهرنشينان به روستا

 

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران از افزایش جمعیت روستاهای بالای 20خانوار در استان خبرداد و گفت: مهاجرت معکوس شهرنشینان به روستاهای مازندران در حال انجام است.

 
با استناد به سرشماری اخیر نفوس و مسکن سال 95 و آمارهای حاصله از آن، مهاجرت معکوس شهرنشینان به روستاها را امیدوارکننده خواند و عنوان کرد: 134 روستای زیر 20 خانوار پس از سرشماری جمعیت به بالای 20 خانوار افزایش یافته که این نیاز شکل گیری اقتصاد خرد در روستاها را طلب می‌کند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران با یادآوری این نکته که 2300 روستای بالای 20 خانوار در استان از طرح هادی برخوردار هستند، گفت: طرح هادی با اهداف زیست محیطی و کاربری روستایی عمر 10 ساله خود را سپری کرده و اکنون نیاز به بازسازی و بازنگری مجدد دارد.

وی با توجه به ضرورت نوسازی طرح هادی در روستاهای مازندران اظهار کرد: بازنگری مجدد طرح هادی تعداد 600 روستا به پایان رسیده و برای 100 روستا طرح مصوب آن آماده شده که با تامین اعتبار و بر حسب تکلیف در برنامه ششم توسعه و با قطعی شدن بودجه 1397، مراحل اجرایی آن انجام خواهد شد.

وی در باره پرسشی مبنی بر احتمال وقوع زلزله در استان با توجه به شرایط کنونی کشور خاطرنشان کرد: وظیفه بنیاد مسکن بازتوانی و بازسازی مناطق زلزله خیز بوده و در این حوزه توانستیم نزدیک به 300 هزار واحد روستایی را در استان مقاوم سازی کنیم.

خانی نوذری از اعطای تسهیلات و نقشه رایگان برای مقاوم سازی واحدهای روستایی خبر داد و تاکید کرد: این تسهیلات با نظارت کارشناسان بنیاد مسکن و در سه مرحله به روستانشینان پرداخت خواهد که و هم اکنون قریب به 12 هزار واحد مقاوم سازی شده در حال ساخت در استان وجود دارد.

 

 

 

منبع: ایسنا

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20