*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

خرده مالکي يکي از مشکلات مهم کشاورزي مازندران است

 

با انجام کشت مکانیزه برنج در مازندران ، باید اشتغال زایی مناسب ایجاد شود.

 

استاندار مازندران در ادامه ضرورت رونق تولید و اشتغال و ارائه تسهیلات برای اشتغال پایدار بر شمرد و گفت: برخی از صنایع مازندران از سال 86 وام گرفته اند و تاکنون هیچ گونه برگشتی به بانک های وام دهنده نداشته اند و از این طریق منابع مالی دولت در تله افتاده است .

محمد اسلامی افزود: تسهیلاتی که به عنوان سرمایه و سرمایه در گردش در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد باید به بانک ها برگردد تا اعتبار بانک ها خدشه دار نشود.

وی با اعلام این که تنها در سال گذشته 490 میلیارد تومان به واحدهای تولیدی استان مازندران وام و تسهیلات پرداخت شد، گفت: تاکنون اکثر این مبالغ برگشت نکرده است و باید در این راستا تلاش بیشتری برای همکاری با بانک ها انجام شود.

نماینده عالی دولت در مازندران تاکید کرد: ما به عنوان مسئولان حکومتی باید مراقبت کنیم تا حرکت های مختلف سالم و در مسیر صحیح باشد.

وی افزود: برای مبارزه با رانت، فساد و توسعه اقتصادی و توسعه همه جانبه نیازمند همدلی قوی هستیم و باید از گردنه های سخت عبور کنیم.

استاندار مازندران یکی از مشکلات مهم بخش کشاورزی استان را خرده مالکی دانست و گفت: با این وضعیت نمی توان به بهره وری فکر کرد و لذا با انجام کشت مکانیزه برنج در مازندران، باید اشتغال زایی مناسب ایجاد شود.

وی افزود : در رابطه با برنج سالیان سال، مجوز و حواله واردات در جیب برخی از سودجویان بوده است که برای مقابله با فساد و سالم سازی فضا اراده شد که مجوز داده نشود و کنترل شده است.

استاندار مازندران همچنین گفت: در بخش صنایع 2 هزار و 500 واحد تولیدی دارای موافقت اصولی در استان وجود دارد که از این تعداد یکهزار و 500 واحد به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: از مجموع واحدهائی که بهره برداری شده، یکهزار واحد تولیدی فعال و 500 واحد راکد است و بقیه نیز در دست تکمیل و ساخت و ساز قرار دارد .


 

منبع: روستا خبر

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20