*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

برگزاري جشنواره روستاها و عشاير دوستدار کتاب در مازندران

 

 

فراخوان چهارمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب به تمام شهرستان‌های استان ابلاغ شده و مهلت ارسال آن تا  5  دی ماه جاری است

عباس زارع، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به فراخوان چهارمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب گفت: سرانه مطالعه کتاب در کشور بین 8 تا 18 دقیقه اعلام شده است؛ این میزان با توجه به ماهیت فرهنگی کشور رقم پایینی است و می‌طلبید که برنامه‌های مختلفی برای تشویق آحاد جامعه به کتابخوانی و با تاکید بر عدالت فرهنگی و حمایت از طرحهای ابتکاری در حوزه افزایش سرانه مطالعه کتاب ایجاد شود، لذا یکی از قدمهای مثبت را می توان از طریق جشنواره‌های کتاب و کتابخوانی در سطح شهرها، روستاها و عشایر برداشت.

وی افزود: فراخوان جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب به تمام شهرستانهای مازندران ابلاغ شد تا مدیران با استفاده از ظرفیت بخشداران و دهیاران، طرح‌های ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی را در هر روستا و گروه عشایری جمع‌آوری و در فرم مربوطه که شامل سه برگ است، وارد کنند.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد مازندران تصریح کرد: در فرم شماره یک درباره پیشینه فرهنگی و اجتماعی روستا و مفاخر آن، وضعیت فضاها و تولیدات و تجهیزات فرهنگی سوالاتی مطرح شده و در فرم شماره 2 فعالیت‌های انجام شده در حوزه کتاب و کتابخوانی با اعلام اهداف، بازه زمانی، شیوه و گستره اجرا، هزینه‌های مصرف شده و نحوه تامین مالی آن و نهادهایی که در این فعالیت فرهنگی همکاری داشتند، آمده است.

زارع گفت: در فرم شماره 3 که بر ادامه فعالیتهای فرهنگی با محوریت کتاب تاکید دارد؛ برنامه های پیش بینی شد هر روستا یا گروه عشایری مطالبه می شود و باید نام برنامه، ضرورت و اهمیت آن، گستره و بازه زمانی و شیوه اجرای آن تا حدودی مشابه فرم شماره 2 تکمیل و میزان هزینه پیش بینی شده نیز اعلام شود.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد مازندران، با بیان اینکه جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب برنامه محور است و انتظار داریم همه روستاها همکاری داشته باشند، تصریح کرد: روستاها و گروه‌های عشایری باید برنامه‌های زیربنایی و فعالیت‌های ترویجی را در حوزه کتاب و کتابخوانی اعلام کنند تا از بهترین برنامه که بهترین بازدهی و نتیجه را داشته است در سطح استان تجلیل شود.

عباس زارع تاکید کرد: 5 روستا یا گروه عشایری در سطح استان و 20 روستا یا گروه عشایری در سطح کشور تجلیل می‌شوند و از بین آنها از صاحبان 10 اثر برتر به عنوان برگزیده نهایی با حضور مسوولان کشوری تجلیل می شود.

زارع درباره مدارک لازم برای ارائه به دبیرخانه جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب گفت: اصل طرح به همراه سه برگ فرم تکمیل شده با امضای مسوول طرح، دهیار، شورای اسلامی روستا یا تیره عشایری و مستندات موجود شامل فیلم، عکس، خبر و تقدیرنامه و نظایر آن برای فعالیت‌های شاخص و ابتکاری، ارسال شود.

وی در پایان از روستاها و گروه‌های عشایری دوستدار کتاب در مازندران خواست که آثار خود را تا (5 دی) ماه جاری از طریق ارسال پستی به آدرس ساری، میدان امام(ره)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، واحد کتاب، کد پستی 4815838794 ارسال و برای دریافت فرمها نیز به سایت mazandaran.farhang.gov.ir مراجعه کنند و در صورت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره 33360879 تماس بگیرند.

زارع گفت: برای هر یک از پنج روستا یا گروه عشایری برگزیده در سطح استان 7 میلیون تومان و هر 20 منتخب در سطح کشوری 10 میلیون تومان مساعدت فرهنگی هدیه در نظر گرفته شده و به هر 10 برگزیده اصلی نیز علاوه بر 15 تا 20 میلیون تومان جایزه نقدی، 10 میلیون تومان حواله کتاب تقدیم می‌شود.

 

منبع: آریا

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20