*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

آئین نامه اشتغال روستایی در دستور کار دولت

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز شنبه 13 آبانماه 1396 با بیان اینکه بررسی آئین نامه اشتغال روستایی دردستورکار هیات دولت قرار دارد، گفت: در هفته پیش رو آئین نامه های اجرایی اشتغال روستایی درسطح استان ها می رود و کارآغاز می شود.

 

یکی از اهداف سازمان فنی و حرفه ای دردوره جدید مهارت آموزی به افراد ترک تحصیل کرده است و برای ورود و آموزش این افراد به نوعی مهارت آموزی نیازداریم که این امر را با وام های اشتغال مرتبط کرده ایم که بتواند جذابیتی برای این افراد به وجود آورد. این افراد در شرایط فعلی نه مهارتی دارند و نه تحصیلات .

 

ربیعی افزود : بسیاری از افراد در کشور درخصوص حوزه آب و مشکلات آن سخن می گویند اما کسی درمورد جمعیت کشور و فقدان مهارت در نیروهای ایرانی که هم رشد را گران می کند و هم قیمت تمام شده کالا را و هم منجر به ناامیدی خود افراد می شود صحبتی به میان نمی آورد .

 

وی افزود: درامر مهارت نیازداریم حداقل یک و دو دهم درصد الی یک و نیم درصد رشد " جی دی پی " را برای مداخله در بازار کار برای مهارت افزایی وارد کنیم. این رقم خوبی نیست. رقمی که از مجموعه آموزش و آموزش عالی داریم به این اندازه نیست .

 

ربیعی اضافه کرد: مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ای مربیان مجربی هستند و کارشناسان خارجی ای که وارد می شوند سطح مربیان را مناسب می دانند . در جوار کارگاه مربیان مناسبی داریم. باید تجهیزات فنی و حرفه ای را نوسازی کنیم .

 

وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی یادآورشد: برای اشتغال آینده به نوسازی تجهیزات فنی و حرفه ای نیازداریم ودر بخشی دیگراز مهارت ها به تربیت مربی نیازداریم .دربخش هایی مانند آی سی تی و گردشگری ظرفیت اشتغال بسیار بالایی داریم .نوعی آموزش های مهارتی ترکیبی از کار و عمل است وبه آموزش های نظری درآن حوزه نیازداریم .

 

وی افزود: در بخش هایی با اشتغال جدید نیازمندیم که سازمان فنی و حرفه ای را متناسب کنیم . مثلا در حوزه آی سی تی دانش آموختگان این حوزه خودشان می‌توانند به تنهایی نقش مربی را نیز ایفا کنند . باید حتما درسه جهت کار و گفت و گو کنیم. یکی خود مردم هستند که بیایند و آموزش ببینید. با خود آموزش و پرورش تفاهم نامه ای امضا کرده ایم که از دبستان درسطوح استان با فنی و حرفه ای ما کار می کنند. این امر به خودی خود کمک کننده است اما خانواده ها نیز باید کارکنند. جهت گیری درس های کارورزی ما در دانشگاه تغییرپیدا کرد .

 

وی گفت: دربرخی از رشته ها کارورزی تبدیل به درسی تفریحی شده بود که باید احیا شود. خود فرهنگ مردم از دانشجو گرفته تا سطوح دبیرستان باید به سمت مهارت آموزی بیایند . بخش دیگر مربوط به عرضه نیروی کار است . مدت‌ها که رابطه بین تقاضا و عرضه نیروی کار خدمات، صنعت و کشاورزی، با فنی و حرفه ای قطع شد. به عنوان مثال به انرژی اتمی رفتیم و گفتیم نیروهایشان را با کمک آموزش فنی و حرفه ای به مهارت مجهز کنند.

 

دکتر ربیعی بر نزدیک شدن صنعت و آینده اشتغال به فنی و حرفه ای تاکید کرد وگفت: هیات امنای فنی و حرفه ای باید از صاحبان صنایع ، خدمات ، کشاورزی و ...باشند و ضلع سوم این امر نیز دولت است. اگر ما به فکر فقر و اشتغال، محیط زیست، آب و ...هستیم باید به موضوع مهارت نیز توجه جدی داشته باشیم .

 

وزیر تعاون،کارورفاه اجتماعی اضافه کرد : طرح کارورزی در حال انجام است . اکنون در حال جهت دهی به بیمه مشوقین طرح کارورزی هستیم تا ۲۰۰هزار نفر هدف گذاری شده را تحقق دهیم.

در طرح کارورزی افرادی که شرایط قانون را داشتند تامین می‌کنیم . دراین طرح یک سری ثبت نام های گسترده بدون داشتن شرایط انجام شد. شاید افرادی هم شغل داشتند و با انتظار شغلی بهتر به این طرح ورود پیدا کردند و این کار مداوم است. در سال آینده این کار با پختگی بیشتر دنبال می‌شود. این کار مداوم و تعطیل ناپذیراست. جهت ما اکنون در ارائه حق بیمه فرد است این امر برای کارفرما نیز جذابیت بیشتری داشت.

 

 

 

منبع: آبادی نیوز

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20