*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

دهياران بايد در اجراي طرح‌هاي روستايي تلاش کنند

 

معاون استاندار مازندران با تاکید بر اینکه بخشداران بر فعالیت دهیاران این شهرستان نظارت و کنترل داشته باشند، مطرح کرد: دهیاران باید در اجرای طرح‌های روستایی هم‌تراز با دولت تلاش کنند.

 


سیدجعفر رسولی دهیار را یک شخصیت حقوقی و نماینده دولت در روستا معرفی کرد و اظهار داشت: فعالیت‌های دهیاری‌ها باید با برنامه‌های پنج ساله دولت هماهنگ باشد و مدیران ادارات نیز شخصیت حقوقی دهیاران را به رسمیت بشناسند.

وی با بیان اینکه دهیاری به عنوان یک اداره کوچک در روستا است که مکان آن به منظور رسیدگی بر امورات روستاییان مشخص باشد، افزود: ضروری است که دهیاران و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای پاسخگویی به سئوالات مردم در نهادها و مکان خود حضور داشته باشند.

رسولی با اشاره به اینکه عدم موفقیت برخی دهیاران بدلیل نداشتن تمرکز بر فعالیت‌های روستا و عدم وجود برنامه در فعالیت‌هایشان برمی‌گردد، تصریح کرد: بخشداران نظارت بر عملکرد دهیاران، بازدیدهای دوره‌ای از روستاها را در برنامه‌های خود قرار دهند.

فرماندار ویژه آمل با تاکید بر اینکه دهیاران باید برای دوره‌های چهارساله خود برنامه‌ریزی و فعالیت‌های خود را با برنامه پنج ساله دولت هماهنگ کنند و از انجام اقدامات خارج از برنامه بپرهیزند، گفت: همسو بودن برنامه دهیاری‌ها با برنامه دولت مفید است زیرا اگر طرحی در راستای برنامه دولت از سوی دهیاری به کمیته برنامه‌ریزی اعلام شود، می‌توان با اعلام گزارش پیشرفت پروژه‌ها برای دریافت متمم بودجه این برنامه تا به ثمر نشستن و بهره‌برداری از آن اقدام کنند.

وی ادامه داد: این اقدام دهیاری‌ها موجب رونق و نمود بیشتر فعالیت‌های دهیار با استفاده از بودجه دولتی و ذخیره درآمد محلی می‌شود که نمونه این برنامه را در استفاده دهیاری‌ها از قیر رایانه‌ای برای اجرای طرح هادی روستاها اعلام و هزینه تمام شده آن برای روستاها را 30درصد هزینه کل پروژه بیان کرد.

رسولی با بیان اینکه از دهیاران خواستاریم تا فعالیت‌های پیشنهادی خود را در قالب چند طرح اصلی چون طرح هادی، روشنایی، آب شرب، جاده، مدرسه، مسجد، امکانات فرهنگی، ورزشی به نظر شورای اسلامی و عمومی مردم برسانند، عنوان کرد: آنها برای طرح‌های خود اولویت‌بندی کرده و گزارش لحظه به لحظه اقدامات خود، میزان دریافت، هزینه بودجه و سرانه را به شورای اسلامی روستا به عنوان نماینده مردم اعلام کنند، تا مردم نیز از خدمات دولت مطلع شوند.

فرماندار ویژه آمل خاطرنشان کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی به استفاده از ظرفیت ملی و پشتوانه عملی نماینده مردم در مجلس اقدام کنند و در چارچوب قانون برای احیای مجدد روستاها و ایجاد درآمد پایدار برای روستاییان با کمک نماینده مجلس تلاش کنند.

 



منبع:خبرگزاری تسنیم

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20