*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

اعتقادي به توسعه کشت دوم برنج نداريم

 

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه اعتقادی به کشت دوم برنج نداریم، گفت: به دلیل عدم زهکشی آب در مزارع، بارش باران در پاییز و زمستان، دچار کمبود آب در فصل تابستان هستیم که به زمین‌های کشاورزی فشار زیادی وارد می‌کند.

 


عزیزالله شهیدی‌فر طی گفت‌وگویی با بیان اینکه اعتقادی به کشت دوم برنج نداریم، اظهار کرد: به دلیل عدم زهکشی آب در مزارع، بارش باران در پاییز و زمستان، دچار کمبود آب در فصل تابستان هستیم که به زمین‌های کشاورزی فشار زیادی وارد می‌کند.

وی افزود: به همین منظور کشاورزان به کشت دوم روی می‌آورند تا بتوانند از ظرفیت‌های آبی نیم سال دوم زراعی بهره ببرند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه استان مازندران و گیلان به عنوان مناطق کشت برنج کشور شناخته شدند و دیگر استان‌ها در محدودیت هستند، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی را متقاعد بر محدودسازی کشت دوم برنج در اراضی شالیزاری استان کردیم که در این زمینه نیز با ما همکاری کردند.

شهیدی‌فر سطح زیر کشت دوم برنج استان را 35 هزار هکتار دانست و بیان کرد: این مقدار در سال 94، 33 هزار هکتار بود که شامل 17 درصد از اراضی شالیزاری استان است.

وی در پایان با تاکید بر عدم توسعه اراضی شالیزاری کشت دوم، گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه به همین 35 هزار هکتار اکتفا کردیم و این موضوع را به صورت جدی دنبال می‌کنیم چون این روند وضعیت منابع آبی استان را تحت تاثیر خود قرار داده ست.

 

منبع: بلاغ

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20