*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

کاهش 200هزار تنی واردات برنج از خارج

 

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ورئیس سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: درچهار ماهه نخست امسال حدود 670 هزارتن برنج از طریق گمرکات وارد کشور شده که درمقایسه با مدت مشابه پارسال حدود 200هزار تن کمتر است.

 

مجتبی خسروتاج پنجشنبه 9شهریورماه در آمل افزود: واردات برنج، پیش از برداشت این محصول با هدف رفع کمبود تولید درکشور و نیز متعادل سازی قیمت برای مصرف کننده انجام می شود.


رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه ممنوعیت ترخیص واردات برنج در زمان برداشت وعرضه برنج داخلی به مدت چهارماه ادامه خواهد داشت، اضافه کرد، کل واردات برنج در سال گذشته در زمان پیش از برداشت برنج، بیش از 850هزار تن بوده که امسال به حدود 650 تا 670 هزارتن کاهش یافته است.


خسروتاج، دربخش دیگری با اشاره به اینکه قیمت برنج وارداتی به کشور در مردادماه پارسال 4هزار و900 تومان وامسال با قیمت 5هزار و200 تومان وارد کشور شده است، اضافه کرد: این درحالی هست که قیمت برنج داخلی خیلی کمتر تاثیر از قیمت برنج خارجی داشته و برنج طارم داخلی از9هزار و500 تومان تا 10هزار تومان در بازار بوده که به 12هزار و500 تا 13هزار تومان در مردادماه امسال به مصرف کننده فروخته شده است.


به گفته وی امسال سعی شده تا برنج ارزان قیمت که مورد نیاز جامعه است با تفاوت قیمتی با برنج داخلی توزیع تا خیلی برای قشر مصرف کننده احساس نشود.


مازندران با سطح زیرکشت 220هزار هکتار شالیزار، سالانه حدود 950هزار تن برنج سفید تولید می کند که این میزان برنج نیاز حدود 42 درصد جمعیت کشور را تامین می کند.

 


منبع: ایرنا

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20