*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

پرداخت 5 درصدي حق بيمه در صندوق روستايي و عشايري

 

روستائیان و عشایر، کشاورزان شاغل در بخش کشاورزی ساکن در شهرها، ساکنان و رانندگان حمل بار و مسافر بین‌شهری شهرهای زیر 20 هزار نفر با داشتن 18 تا 50 سال، می‌توانند عضو این صندوق شوند.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مازندران با اشاره به حق بیمه 15 درصدی برای عضویت در صندوق گفت : دولت در پرداخت حق بیمه به مشمولین عضویت در صندوق، یارانه 10 درصدی پرداخت می‌کند و افراد بیمه شده تنها 5 درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند.

 

محمد ابراهیمی افزود: روستائیان و عشایر، شاغلان فصلی، زنان خانه‌دار روستایی و عشایری، کشاورزان شاغل در بخش کشاورزی ساکن در شهرها ، ساکنان و رانندگان حمل بار و مسافر بین‌شهری شهرهای زیر 20 هزار نفر با داشتن 18 تا 50 سال سن ، می‌توانند عضو این صندوق شده و از مزایای بیمه اجتماعی شامل بازنشستگی، کارافتادگی کلی، مستمری بازماندگان، نقل و انتقال بیمه‌ای برخوردار شوند.

 

وی حق بیمه یک‌ساله، برای کلیه مشمولان صندوق در سال 96 را از 210 هزار تومان تا 480 هزار تومان بیان کرد و گفت: افراد با داشتن 70 سال سن و پرداخت 10 سال حق بیمه، می توانند بازنشسته شوند.

 

وی تصریح کرد: استان مازندران دارای 461 هزار نفر جامعه هدف بیمه روستاییان و عشایر است که تاکنون 72 هزارنفر بیمه شدند.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مازندران گفت: از اردیبهشت ماه سال 96 تطبیق و تجمیع کارگزاری را در دستور کار قرار دادیم و کارگزاران استان در مراکز بخش‌ها و دهستان‌ها مستقر شدند و از 242 کارگزاری در این تجمیع به 79 کارگزاری رسیده است.

 

ابراهیمی خاطر نشان کرد: در کنار 79 کارگزاری، به تعداد 66 کارگزاری مجوز خصوصی دادیم که با بررسی‌های در شهرستان‌ها اضافه می‌شوند و در مجموع به 165 کارگزاری می‌رسند.

 

این مسؤول ادامه داد: تشکیل ستاد توسعه در شهرستان‌های مختلف استان مازندران در دست انجام است و امیدواریم این فرآیند شکل مطلوب‌تری به خود گرفته و زمینه لازم برای بیمه اجتماعی روستاییان فراهم آید.

 

 

 

خبر جامع و كامل درباره صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستائيان و عشاير ايران

 

 


منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20