*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

پیگیری برای تحقق اجرای بیمه روستاییان و عشایر باید بیشتر باشد

 

 

ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران در جلسه ستاد راهبردی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران با اشاره به این که این صندوق در جهت تحقق عدالت اجتماعی و ارزش گذاری به موضوع حمایت و امنیت زندگی روستانشینان گامی موثر است، یاد آور شد: علیرغم این که 45 درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می‌کنند اما مازندران از حیث پوشش بیمه‌ای روستاییان و عشایر جایگاه مناسبی ندارد و ضرورت دارد این سهم افزایش یابد.

استاندار با اشاره به این که 461 هزار سرپرست خانوار استان تحت پوشش این صندوق قرار دارند، عنوان داشت: درصد پوشش بیمه ای صندوق روستاییان و عشایر در کشور 25 درصد و در مازندران 10 درصد است که از این حیث رقم پایینی است و نیازمند برنامه ای عملیاتی و میدانی برای ارتقا آن هستیم.

ربیع فلاح با بیان این که امنیت اجتماعی روستاییان بویژه روستاییان سالمند برای ما بسیار مهم است و این امنیت از حیث بیمه ای باید افزایش یابد، گفت: دسترسی به روستاها در مازندران نسبت به دیگر نقاط روستایی کشور سهل تر است و با توجه به اقداماتی که اخیرا بطور جدی در این صندوق در دستور کار قرار گرفته است، همه مدیران مسئول برای تغییر اوضاع در این بخش باید پای کار بیایند.

وی با تاکید بر این که پیگیری برای تحقق اجرای بیمه روستاییان و عشایر باید بیشتر باشد و از ظرفیت رسانه ها و رسانه ملی در این راستا استفاده شود تا جایگاه مازندران به رتبه های بالای کشور ارتقا یابد، تصریح نمود: توسعه پوشش بیمه ای روستایی و عشایری به طور جدی در دستور کار فرمانداران قرار گیرد و در این مسیر از ظرفیت بخشداران، شوراهای اسلامی و دهیاران بهره گیری شود.

مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه سهمیه ای به هر شهرستان در تحقق گسترش پوشش بیمه ای روستایی و عشایری داده شود، خاطر نشان ساخت: جلسات افزایش پوشش بیمه ای روستاییان در سالجاری باید بصورت ماهانه برگزار شود و مسایل این بخش مستمرا رصد شود.

صمدالله فیروزی، قائم مقام صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با اشاره به این که 21 صندوق بیمه ای در کشور فعال هستند، افزود: 23 میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر هستند.

فیروزی، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را از ارزان ترین صندوق های بیمه کشور دانست و اظهار داشت: دو سوم حق السهم این بیمه را دولت و یک سوم را روستاییان می پردازند.

 
در پایان این جلسه تفاهمنامه های کاری فی مابین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران، فنی و حرفه ای، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، علوم پزشکی استان و اداره کل بانوان و خانواده استانداری در راستای گسترش پوشش بیمه روستایی و عشایری در استان با حضور استاندار مازندارن و قائم مقام صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور منعقد شد.

 

 

 

خبر جامع و كامل درباره صندوق بيمه اجتماعي كشاورزان، روستائيان و عشاير ايران

 

 

منبع: آریا

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20