*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

مبلغ فطریه برای اهالی روستا، 30 هزار تومان

 

میزان فطریه و کفاره روزه ماه مبارک رمضان طبق فتوای آیت‌الله مکارم شیرازی از سوی دفتر این مرجع تقلید اعلام شد.

 

 

به گزارش مرکز خبر حوزه، بر‌اساس فتوای آیت‌الله مکارم شیرازی، زکات فطره امسال برای هر نفر بر مبنای قوت غالب گندم مبلغ شش هزار تومان (۶,۰۰۰ تومان) و بر‌اساس قوت غالب برنج خارجی، مبلغ پانزده هزار تومان (۱۵,۰۰۰ تومان) و برنج ایرانی، مبلغ سی هزار تومان (۳۰,۰۰۰ تومان) اعلام‌شده است.

کفاره روزه غیر‌عمد (عذر) برای هر روز مبلغ دو هزار تومان (۲,۰۰۰ تومان) است که باید به‌صورت نان تهیه و پرداخت شود، همچنین کفاره روزه عمد برای هر روز مبلغ یک‌صد و بیست هزار تومان (۱۲۰,۰۰۰ تومان) است.

لازم به ذکر است: بر اساس مسئله ۱۴۹۲ رساله توضیح المسائل آیت‌الله مکارم شیرازی، زکات فطره بر تمام کسانى که قبل از غروب شب عید فطر بالغ و عاقل و غنى باشند واجب است، یعنى باید براى خودش و کسانى که نان‌خور او هستند، هر نفر به‌اندازه یک صاع (تقریباً سه کیلو) ازآنچه غذاى نوع مردم آن محل است، اعم از گندم و جو یا خرما یا برنج یا ذرّت و مانند این‌ها به مستحق بدهد و اگر پول یکى از این‌ها را بدهد کافى است.

در ضمن بنابر فتوای معظّم له اگر کسى تنها در افطار شب عید فطر میهمان دیگرى باشد فطریه او به عهده خودش است.

 
 

 

 

 

 

 

منبع: سایت رمضان

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20