*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

بيمه محصولات کشاورزي نوعی سرمايه گذاري محسوب می شود

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از کشاورزان استان خواست تا بیمه کردن زمین و تولیدات کشاورزی را سرمایه گذاری تلقی کنند.

 


دلاور حیدر پور با بیان اینکه دولت هر ساله کمک قابل توجهی را به صندوق بیمه محصولات کشاورزی می کند، افزود: بیمه زمین و محصولات کشاورزی از سیاست های حمایتی دولت است که با جدیت باید توسعه بیابد.

وی اظهار داشت: شرائط و مقررات پیچیده بیمه و همچنین همخوان نبودن خسارت ها با پرداخت ها سبب شده است تا کشاورزان برای انجام بیمه زمین و تولیدات محصولات کشاورزی از جمله زمین های شالیزاری و باغ مرکبات استقبال کمتری از خود نشان بدهند.

وی با ذکر این نکته که کشاورزان مازندران باید بر اساس مقررات و نوع بیمه ای که در قراردادها به آن اشاره شده است انتظار دریافت خسارت را داشته باشند، تصریح کرد: امروز به دلیل استقبال کم کشاورزان، صندوق بیمه کشاورزی زیان ده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان داشت: بیمه گذاران صندوق بیمه کشاورزی استان عده ای از کشاورزانی هستند که هر سال غرامت دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه بیمه صنعت طیور اجباری شده است، ادامه داد: اگر در دیگر محصولات کشاورزی بیمه اجباری شود ولی از سوی دیگر برآورد های کارشناسی و پرداخت غرامت به درستی و خوب پرداخت شود، صندوق بیمه و کشاورزان راضی خواهند بود.

حیدر پور گفت: بیمه کشاورزی اطمینان بخش برای تولید کنندگان است که باید همه مسئولان و تولید کنندگان به این مقوله توجه جدی کنند.

وی تاکید کرد که کشاورزان بیمه را به عنوان یک سرمایه گذاری تلقی کنند و هزینه سالانه را در کنار دیگر هزینه بگنجانند.

 
به رغم اینکه بخش کشاورزی مازندران با تولید سالانه حدود هفت میلیون تن مهمترین حوزه رونق اقتصادی استان محسوب می شود،اما بررسی های میدانی نشان می دهد که به دلیل بررسی های ناقص و چندگانه خسارت از سوی کارشناسان بیمه ، کم بودن مقدار خسارت مورد تعهد از سوی بیمه گر ، طولانی بودن فرایند اداری ، پرداخت دیر هنگام برای جبران خسارت و البته آگاهی کم کشاورزان ،نقش بیمه محصولات کشاورزی استان را کم رنگ کرده و مورد استقبال قرار نگرفته است.

بر اساس آمار سازمان جهاد کشاورزی مازندران از 460 هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی استان کمتر از هفت درصد زمین های مازندران تحت پوشش بیمه است.

بی توجهی به مقوله بیمه محصولات کشاورزی مازندران در حالی است که آسیب های طبیعی ناشی از نوسانات جوی همراه با باران های شدید، بروز سیل، خشکسالی، افزایش و کاهش شدید دما، وزش طوفان، بارش برف و یخبندان سبب می شود تا همواره حاصل تلاش یک سال زراعی کشاورزان در امان نباشد.

72
نوع محصول کشاورزی در مازندران تولید می شود که در 15نوع از جمله برنج با حدود یک میلیون تن ،مرکبات با 2میلیون و 500هزار تن ،کیوی ،گل و گیاه ،دام وطیور و در حوزه شیلات رتبه اول تا سوم کشور را دارد

 



منبع: موج

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20