*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

۱۵ماه حبس و جریمه نقدی برای شکارچیان قو در روستا

 

 

اوایل آذرماه سال 1395، خاطره ای ماندگار برای اهالی روستا رقم خورد. حضور 19 بال قو به روستا حال و هوایی تازه داده بود. اهالی روستا با همت یکدیگر با پذیرایی بوسیله ی گندم، جو و نان و نگهبانی شبانه روزی در حفظ و حراست از مهمانانی چون قو، تلاش فراوان نمودند اما صبح روز سه شنبه 9  آذرماه 1395، 19 قوی مهمانِ شالیزار تالاب مانند روستای مان، روستای ایمن آباد و کروکلا را  ترک کردند و ظهر همان روز با شلیک گلوله توسط سه شکارچی اهل روستای تجنک مواجه شدند که چهار قو جانشان را از دست دادند، اما با همکاری چند تن از جوانان روستا  به سرعت این افراد شناسایی شده و در اختیار محیط بانان محیط زیست بابل قرار گرفتند.

 

این شکارچیان سه نفر بودند و هر سه نفر اهل روستای تجنک بخش لاله آباد بابل، که دو نفر دارای مجوز شکار و یک نفر بدون مجوز بودند. در نهایت پس از تحقیقات، دو شکارچی به شکار قوها اقرار نمودند و یک نفر نیز که فاقد مجوز بوده است، در بازجویی اولیه تبرئه شد.

 

 

 

 

عصر روز جمعه 12 آذرماه 1395، جمعی از اهالی در کنار زمین ورزشی دو روستای ایمن آباد و کروکلای بخش لاله آباد بابل با جمع شدن و روشن کردن شمع و ریختن گل به محل حضور این قوها، پیام مهربانی را به همه ی قوها و مخلوقات جهان رساندند و ابراز امیدواری کردند که با احترام بیشتر مردم و بویژه شکارچیان با قوها، حوادثی از این دست تکرار نشود.

 

 

 

بهرحال پس از 7 ماه انتظار، 20 خردادماه 1396 حکم نهایی دادگاه کیفری شهرستان بابل در مورد دو متهم شکار غیرمجاز چهار بال قو  به شرح زیر صادر شد:

 

 

متهم ردیف اول: به یک سال حبس تعزیری و مبلغ ۳۶.۰۰۰.۰۰۰ ریال ضرر و زیان محکوم گردید.

متهم ردیف دوم: به سه ماه حبس تعزیری و مبلغ ۱۲.۰۰۰.۰۰۰ ریال ضرر و زیان محکوم گردید.

 

 

در مجموع جریمه ی شکارچیان 4 بال قو، ۱۵ ماه حبس و  ۴۸میلیون ریال جریمه نقدی تعیین شد.

 

 

 


این خبر از سوی روابط 
عمومی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بابل منتشر شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20