*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

دانش آموزان روستايي در مدارس شهري ثبت نام نمي شوند

رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش مازندران با اشاره به تلاش این اداره برای توزیع یکسان دانش آموزان در کلاس های درس ،گفت : برای این منظور و تحصیل دانش آموزان در مناطق محل سکونتشان از ثبت نام دانش آموزان روستایی در مدارس شهری جلوگیری می شود

 

نقی شادمان افزود: در نشست اخیر با روسای مناطق و شهرستان های آموزش و پرورش مازندران عدم پذیرش و ثبت نام دانش آموزان روستاها در مدارس شهری به آنها گوشزد شد تا با ابلاغ به مدیران مدارس از بروز این مساله جلوگیری شود .


وی ادامه داد : با وجود فراهم بودن فضا و امکانات آموزشی مدرسه در روستاهای مازندران برخی مواقع دیده می شود والدین برای ثبت نام فرزندانشان در مدارس شهرها اقدام می کنند .


رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش مازندران ذهنیت حضور و فعالیت کادر آموزشی بهتر و قویتر در مدارس شهری را علت اصلی تمایل والدین این دانش آموزان برای ثبت نام در مدارس شهری اعلام کرد و گفت : در حالیکه این ذهنیت مسیر خلاف واقع را نشان می دهد .


وی تاکید کرد : آموزش و پرورش مازندران با اولویت قرار دادن مدارس روستایی ، اعزام معلمان با تجربه و با سابقه به این نوع مدارس را مدنظر قرار داده است به طوریکه اکنون معلمانی مجرب با سابقه 20 سال بیشتر در این مدارس تدریس می کنند .


شادمان که حضور این معلمان را بسیار در روند ارتقای سطح آموزشی دانش آموزان مدارس روستایی تاثیر گذار دانست ، افزود : مدارس مناطق حاشیه شهرها و روستاهای مازندران بخاطر برخوردار بودن از این معلمان از وزنه علمی بالایی در میان دیگر مدارس برخودار هستند .

 


رعایت حد نصاب دانش آموزی خط قرمز در ثبت نام دانش آموزان
رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش مازندران رعایت حد نصاب دانش آموزی در کلاس های درس را علت ثبت نام دانش آموزان اعلام کرد : ثبت نام و حضور دانش آموزان مناطق روستایی در مدارس شهری با وجود فعال بودن مدارس در روستایشان باعث بالا رفتن تراکم دانش آموزی می شود .


براساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش مازندران حد نصاب تعداد دانش آموز در هر کلاس 25 نفر است که براساس گنجایش فضای آموزشی تا 33 نفر نیز قابل افزایش است .


وی ادامه داد : بالا بودن تعداد دانش آموز در هر کلاس درس باعث پایین آمدن کیفیت و نتیجه آموزشی می شود و به نوعی راندمان آموزش دانش آموزان کاسته می شود .


شادمان گفت : همچنین ایاب و ذهاب دانش آموزان از روستاها به شهرها می تواند خطرات و حوادث جاده ای را نیز به بار آورد .

 

 

تدابیر جدی برای کنترل ثبت نام دانش آموزان روستایی در مدارس شهری
وی از اعمال تدابیر جدی تر برای کنترل روند ثبت نام دانش آموزان روستاها در مدارس شهری مازندران خبرداد و گفت : والدین برخی از این دانش آموزان برای رسیدن به مقصودشان مبنی بر ثبت نام فرزندشان در مدارس شهرها گاها اقدامات خاصی را انجام می دهند .


رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش مازندران تهیه مبایعه نامه های صوری اجاره مسکن را از جمله اقدامات نام برد و افزود : برای جلوگیری از این روند به مدیران مدارس استان ابلاغ شد تا مبایعه نامه ها با مهر قوه قضائیه وجاهت قانونی دارد و مورد قبول است .

 


  120
مدرسه مازندران زیر خط حد نصاب دانش آموزی در مازندران
رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش مازندران گفت : 120 مدرسه کمتر از 15 دانش آموز که از این تعداد هشت مدرسه با یک دانش آموز در استان وجود دارد .


وی افزود : این مدارس که غالبا در مناطق روستایی قرار دارند به دلیل همین تمایل والدین به ثبت نام دانش آموزان در مدارس شهری است.


شادمان خاطرنشان کرد : حال که آموزش وپرورش براساس وظیفه ذاتی می بایست چتر آموزشی را برای همه افراد ایجاد بکند چرا نباید از این مدارس موجود بهینه استفاده شود ؟
مازندران حدود 520 هزار دانش آموز دارد که در بیشتر از چهار هزار مدرسه مشغول تحصیل هستند .

 





منبع: ایرنا

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20