*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

حل مشکل آب و سایر نهاده های برنج کاران در مازندران

 

  حمایت دولت از برنج داخلی با ممنوع کردن ورود برنج خارجی در فصل برداشت سال گذشته و قیمت گذاری خوب و وضعیت مناسب منابع آب ، سطح زیر کشت این محصول را در مازندران امسال سه هزار هکتار افزایش داد.

 


دلاورحیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی مازندران، با بیان این مطلب افزودند: سطح زیر کشت برنج را در سال زراعی در این استان افزون بر 213 هزار هکتار می باشد.

 

پارسال ممنوع شدن واردات برنج خارجی در فصل برداشت تولید داخلی، باعث رشد حدود 30 درصدی قیمت برنج در شد به طوری که میانگین قیمت برنج از 70 تا 75 هزار ریال سال 94 به حدود 90 تا 100 هزار ریال در هر کیلوگرم در سال 95 رسید.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت که تاکنون 190 هزار هکتار از شالیزارهای این استان نشاء کاری شد و برای بقیه شالیزارها هم نشاء مورد نیاز تامین شده است.

 

حیدرپور افزود: در شرایط فعلی مشکلی برای تامین آب و سایر نهاده های مورد نیاز برنج کاران در مازندران وجود ندارد و با بهره گیری بهینه از آب می توان به افزایش سطح زیر کشت امیدوار بود.

 

وی ادامه داد: در سنوات گذشته بخشی از اراضی برنج به دلیل کمبود آب زیر کشت قرار نمی رفت و در سال زراعی جاری به دلیل آماده سازی اراضی کشاورزی پیش از سال نو و فصل پیک بارش ها، بخش زیادی از مشکل تامین آب رفع شد.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20