*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

روستاهاي مازندران رنگ شهر به خود گرفته است

 

به دلیل ساخت ساختمان های جدید به سبک شهری در روستاهای مازندران، قالب روستاها از فصای سنتی خارج شده و چهره شهر به خود گرفته است.

 


مهران فرصت، رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران با بیان این مطلب درباره اصلاح ساختار ساختمان های روستایی مازندران در جذب توریسم اظهار کرد: اصلاح ساختاری و ظاهری ساختمان‌های روستایی در جذب گردشگر در صنعت بوم گردی تاثیر شگرفی دارد.

رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران خاطرنشان کرد: طی جلسه ای با سازمان بنیاد مسکن که نهاد مرتبط به ساخت و ساز روستایی است تصمیم بر این شد تا دسته بندی ساختمان های روستایی و ساختارهای مناسب لحاظ شود.

فرصت گفت: ساختمان‌های روستایی به لحاظ حجمی و فرمی باید متناسب با فضای روستایی ساخته شود تا ماهیت فضای روستایی حفظ و در صنعت بوم گردی تاثیرگذار باشد.

وی یادآور شد: مازندران به لحاظ آب و هوایی در نوع ساختمان‌های ساخته شده در مرتع، دشت و کوهپایه دارای تنوع بسیاری است و این مهم در جذابیت فضا تاثیر فراوانی دارد.

رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران افزود: به لحاظ شرایط ایجاد شده، ساخت ساختمان های جدید بدون نهادینه شدن ساختار روستایی نوعی آفت محسوب می شود و ساختمان های هر مکانی معرف فرهنگ معیشت مردم است. در این راستا باید استحکام خانه های روستایی در نوسازی لحاظ شده و نمای کهن که معرف فرهنگ آن منطقه است گنجانده شود.

فرصت افزود: در حال حاضر برای بوم گردی مناسب گردشگران، فضاهای خالی از سکنه در روستاها ترمیم و بازسازی شد تا به اسکان مسافران در این مکانها اقدام شود.

رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران تاکید کرد: در بحث برخورد مردم با توریست ها باید آموزشهای لازم داده شود چرا که مهندسی رفتار در جذب گردشگر تاثیر مستقیم دارد.

 

 

 

 

منبع: ایسنا



 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20