*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

رنج برنج‌کاران با تجهيزات و مکانيزاسيون کاهش مي‌يابد

 

 دولت با تجهیز خط اعتباری بدون محدودیت و نرخ تسهیلات 15 درصدی برای مکانیزه کردن محصولات کشاورزی به‌ویژه برنج درصدد کاهش رنج برنج‌کاران است.

 

محمود حجتی وزیر کشاورزی در مراسم آغاز نشاء برنج به‌ صورت مکانیزاسیون 23فروردین 1396، در روستای بولیده از بخش مرکزی شهرستان محمودآباد اظهار کرد: بحث مکانیزاسیون در رابطه با کشاورزی یک بحث جدی بوده و یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی سال گذشته نیز هست که در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تصویب شد.

 

وی با پرمشقت خواندن برنج‌کاری افزود: به تعبیر شمالی‌ها، کار کشاورزی رنج است و زحمات زیادی در نشاکاری و برداشت وجود دارد و با توجه به اینکه تجهیزات و تکنولوژی کشاورزی راحت‌تر شده، امروزه 80 درصد برداشت با دروگر انجام می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به روند رو به رشد مکانیزاسیون نشاء عنوان کرد: اما درصد نشاء با دستگاه حدود 30 درصد است که امیدواریم سال به سال افزایش پیدا کند و دولت مصمم به کاهش هزینه تولید برنج بوده که از سال 1392 خط اعتباری بدون محدودیت تعریف و هنوز هم در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

این مسؤول، طرح تجهیز را در کاهش هزینه تولید بسیار مؤثر اعلام و اضافه کرد: مالکیت‌ها و اراضی ما خیلی هندسی نیست که با طرح تجهیز و نوسازی شالیزارها آرام آرام به سمت هندسی شدن پیش می‌رود و با توجه به اینکه مکانیزاسیون سرعت عمل بالایی دارد و با کاهش هزینه تولید می توانیم به‌ سمت کشت دوم برویم تا برای کشاورزان افزایش درآمد داشته باشد.

حجتی، سیاست دولت را تأمین برنج تمام اقشار جامعه اعلام و با تأکید بر مناسب بودن قیمت برنج داخلی برای کشاورزان تشریح کرد: امروز یکی از اتهامات ما این است که قیمت برنج داخلی بالاست و کشاورزان ما در دو سال گذشته برنج خود را خوب فروختند.

وی در پایان تبیین کرد: با مدیریت تأمین و وارداتی که به عمل آمد هرکس برنج خارجی می‌خواهد می‌تواند به راحتی با قیمت مناسب مصرف کند و برنج داخلی هم فکر می‌کنم دارای قیمت خوبی است و در دو سال گذشته هیچ برنجی در دست تولیدکننده نماند و قیمت فعلی فروش برنج داخلی خیلی بیشتر از قیمت تضمینی است که دولت تعیین کرد.

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20