*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

محمد طالبی باصر ،موذن برتر کشور

   

 

محمد طالبی باصر نوجوان روستایمان به عنوان موذن برتر سال ۱۳۹۰ شناخته شد. این نوجوان کروکلایی در مسابقات اذان و اقامه کشور که سال گذشته در برج میلاد تهران برگزار شد به مقام دوم دست یافت.

 

 

 

 محمد طالبی که در حال حاضر  سال اول دبیرستان را سپری می کند از کودکی آموزش قرآن، اذان و اقامه را  نزد دایی خود، سید مرتضی هاشمی کرویی آموخت. سید مرتضی نیز  که خود شغل آزاد دارد  از صدای خوشی برخوردار است  و در کلاسهایی که بصورت منظم و رایگان برگزار می کند  عاشقانه و با علاقه فراوان به آموزش نوآموزان  و علاقه مندان روستا می پردازد.  محمد طالبی یکی از ده شاگردی است که در کلاس درس اذان و اقامه سید مرتضی آموزش می بیند.

 محمد طالبی در اولین حضورش در مسابقات شهرستانی که در دارالقرآن  امام حسن مجتبی(ع) شهرستان بابل برگزار شد رتبه نخست را در بخش اذان و قرائت از آن خود کرد و این موفقیت، انگیزه و علاقه او را برای ادامه کار،  بیشتر و بیشتر  نمود.

ایشان طی حضور مستمر در کلاس درس اذان و اقامه دایی اش سید مرتضی، به مسابقات استانی اذان و اقامه راه یافت و پس از سال دوم شرکت در  این دوره از  مسابقات در سال ۱۳۸۹ حایز رتبه اول شد و مجوز حضور در مسابقات کشوری را به دست آورد. محمد طالبی با تلاش، پشتکار ، تمرین و علاقه مندی فراوان و همچنین حضور مستمر در کلاسهایی که از سوی آموزش و پرورش شهرستان بابل صورت گرفته بود، در کلاس درس آقای علی آبادیان و آقای مجتبی آقاجانزاده  حاضر شد و در مسابقات کشوری اذان و اقامه که در سال ۱۳۹۰ برگزار شد رتبه دوم کشور را از آن خود نمود.

محمد طالبی باصر  که عنوان موذن برتر کشور ،در سال ۱۳۹۰ را در کارنامه موفقیت های خود دارد، در مسابقات شهرستاني زیر بیست سال قرائت قرآن در رشته تحقيق، كه آذرماه سال 1391 در  بابل برگزار شد، مقام نخست این دوره از مسابقات را از نيز از آن خود کرد.

  

 

محمد طالبی نوجوان کروکلایی در زمینه تحصیلی نیز  از دانش آموزان ممتاز کلاس و مدرسه اش به شمار می آید و با معدل نوزده و بيست و پنج صدم ، سال سوم راهنمایی  را به پایان برده و در حال حاضر در دبیرستان غیر انتفاعی نیکان بابل  در حال تحصیل است.

 

 

 

 

 

 

 

ایشان زحمات پدر و مادرش ، اساتید قرآن  و بویژه دایی اش سید مرتضی هاشمی کرویی را ، بسیار در موفقیتش اثر گذار دانست و از آنان قدردانی نمود.

 

ایشان در پایان حتی موفقیت تحصیلی اش را بی ارتباط با اذان و اقامه ندانست و آرامش زندگی خود را در گرو این  امر دانست.

محمد طالبی  الگوی خود را در امر اذان و اقامه استاد طوخی موذن مصری  و همچنین آقای سبزعلی دانست.

 محمد طالبی از برنانه آینده اش،  تلاش برای استادی در این عرصه  و در نهایت ارایه کلاس درس رایگان و آموزش  برای نوآموزان روستا و شهرش عنوان نمود و اشاره کرد:

 

 بسیار دوست دارم فرهنگ دینی از جمله اذان و اقامه را در روستا، شهر و کشورم  ایران ، ترویج کنم و بسیار به این مهم امیدوارم.

 

 

محمد طالبی باصر درسال 1391 افتخار کسب رتبه دوم مسابقات اذان کشوری بعد از طی مراحل شهرستانی و استانی را داشته است و در سال 1392 به عنوان صدای برتر شهرستان انتخاب شده است و امسال هم در رشته مداحی رتبه اول شهرستانی شده و درحال حاضر در صدد امادگی برای مسابقه ی استانی است.

محمدطالبی باصر نام پدر حسین درحال حاضر 18 سال دارد ودر مدرسه ی صدرا درپایه ی پیش دانشگاهی درحال تحصیل است.

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
+4 # مصا در تاریخ: سه شنبه 20 فروردين 1392 ، ساعت 10:01 ق ظ
درود خدا برانفاس طيب اين انسان هاي نيكوسرشت كه خميره وجودي انان ازآغاز باكلام الله مانوس گرديده و رشدنموده است و درود فراوان بر والدين انهاكه اصلي ترين مربيان به شمارمي ايند. باآرزوي موفقيت بيشتر روستائيان عزيز مخصوصآ نونهالان،نوجوان ان و جوانان دراين عرصه و همچنين انشاالله همه ما عامل به دستورات زندگي ساز قران باشيم.
نقل قول
 
 
+4 # محمداسدالله پور در تاریخ: دوشنبه 28 بهمن 1392 ، ساعت 10:11 ب ظ
سلام.
باتشكر از زحمات جنابعالي در زمينه اطلاع رساني و تشويق نسل نوجوان وجوان و... .
ومن الله التوفيق
نقل قول
 
 
+4 # حسین در تاریخ: جمعه 04 ارديبهشت 1394 ، ساعت 10:02 ق ظ
باعث افتخار ما روستایان و استان مازندران وحتی کشور است که چنین انسان هایی در خانواده هایمان تربیت می شوند.والسلام
نقل قول
 
 
+3 # قلی زاده در تاریخ: جمعه 14 اسفند 1394 ، ساعت 11:12 ب ظ
باسلام خدمت شماعزیزان گرامی بنده کمال تشکر را ازشما دارم. انشاا... که در همه ی زمینه ها موفق باشند.
نقل قول
 
 
+4 # قلی زاده در تاریخ: جمعه 14 اسفند 1394 ، ساعت 11:12 ب ظ
احسنت...
ماشاا...
نقل قول
 
 
+4 # اسدا...پور در تاریخ: جمعه 14 اسفند 1394 ، ساعت 11:12 ب ظ
نقل قول
احسنت...
:-)
نقل قول
 
 
+3 # اقای حمیدی در تاریخ: جمعه 31 ارديبهشت 1395 ، ساعت 07:02 ق ظ
محمد امسال مداحی مرحله استانی هم اول شد. جواب 95/02/10؛ بخشنامه شد.





وبسايت روستا:
اگر اطلاعات كملتري ارسال نمائيد سپاسگذار مي شويم.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20