*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

حسين غنيمي کودک هفت ساله ایمن آبادی حافظ سه جزء قرآن کریم

 

 حسین غنیمی ایمنی فرزند مهدی متولد ششم ديماه 1384 از روستای ایمن آباد بابل می باشد. مادرش خانم امیری اندی که خود اهل روستای اندیکلاست با علاقه و حمایت همه جانبه،پا به پای حسین، برای موفقیت ارزشمندش تلاش می کند تا فرزندش که استعداد و حافظه خوبی دارد در راستای حفظ ارزشمندترین کتاب مسلمانان جهان قدم بردارد.

 

 

حسین غنیمی  سه سال و نیمه بود که مادرش که خود اهل تقوی و عاشق معارف دینی است متوجه استعداد فرزندش می گردد و حفظ سوره های کوچک را با فرزندش آغاز می کند. حسین بخشی از جزء سی ام را نزد مادر می آموزد.

پس از مدتی و در سن چهارونیم سالگی، مادرش او را به کانون تربیتی امام خمینی(ره) بابل، برای آموزش صحیح و علمی حفظ قرآن می برد و یک ترم را در این مکان فرهنگی نزد خانم فاطمه امیرزاده به کسب آموزش می پردازد.

مادر حسین برای حفظ سلامت جسمی فرزندش، او را به باشگاه ورزشی ژیمناستیک در گله محله بابل می برد و در آنجا با موسسه جامعه القرآن کریم این محله آشنا می شود و یکسال بعد در سن پنج و نیم سالگی روخانی قرآن را در این موسسه نزد استادش خانم حداد می آموزد و با گذشت شش ماه از آغاز آموزش روخوانی قرآن، کار حفظ را نیز آغاز می کند و در سن شش  سالگی جزء ۲۹ و سی ام قرآن کریم را با حمایت مادر و استادش خانم اکبریان حفظ می کند.

به خاطر استعداد فراوانش، استادش به مادر حسین پیشنهاد می کند برای اینکه کلاس، پایین تر از سطح حسین است پیشنهاد می کند روان خوانی و تجوید را در منزل به حسین آموزش دهد و مادر با راهنمایی استاد در محیط منزل به این امر مهم اهتمام می ورزد.

مادر حسین با تلاش شبانه روزی با کمک کتاب و سی دی های کمک آموزشی در بخش  روانخوانی و تجوید ابتدا خود مطالعه و می آموزد و سپس به آموزش فرزندش می پردازد و ، موفق می شود در کمتر از شش ماه یعنی در سن شش و نیم سالگی در ۲۷/۲/۱۳۹۱ فرزندش حسین جزء اول قرآن را  حفظ نماید.

 

  به این ترتیب حسین غنیمی ایمنی در زمانی کوتاه، قبل از پا گذاشتن به مدرسه و نشستن سر میز کلاس و درس، سه جزء از قرآن را بطور کامل حفظ  نماید و بسیار زیبا و شیرین این سه جزء از کلام خدا را قرائت کند.

 

حسین دو سال است که نماز می خواند یعنی از سن پنج سالگی، و  خدا می داند فرزندی که در چنین سنی سر سجاده به نماز می ایستد چه شوقی در مادر و پدر ایجاد می کند که وصفش در کلام نمی گنجد.

حسين غنيمي در مراسم محفل انس با قرآن كريم روستايش كه به مناسبت سي و پنجمين دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن كريم كشور به ميزباني مازندران برگزار شد در 12 بهمن ماه به قرائت آياتي از قرآن مي پردازد تا اعتماد به نفسش را براي اولين بار در جمع به نمايش بگذارد.

 

با آرزوی توفیق روزافزون و حفظ کامل قرآن کریم از سوی حسین این کودک هفت ساله روستا و کشورمان ایران، جا دارد از مادری که عاشقانه در راه  آموزش تعالیم دینی و حفظ  ارزشمندترین کتاب مسلمانان جهان یعنی قرآن کریم پا به پای فرزندش قدم برمی دارد تشکر و قدردانی شود.

 

از خداوند متعال می خواهیم سایه سراسر مهر و برکت چنین مادر و پدری را بر سر فرزندشان حسین، همواره مستدام بدارد.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20