*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

تزریق یک ونیم میلیارد دلار برای اشتغال زائی در روستاها

 

تزریق یک ونیم میلیارد دلار برای اشتغال زائی در روستاهامهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم اظهار داشت:لایحه اشتغال روستائیان که فوریت آن از قبل  در مجلس تصویب شده بود در برنامه کاری این هفته کمیسیون برنامه و بودجه قرار گرفته و مراحل پایانی خود را طی می کند.


وی در تشریح این لایحه گفت:یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستائیان در نظر گرفته شده که پرداخت آن ارزی نیست و ریالی خواهد بود.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد:همچنین این لایحه به دولت اجازه می دهد که در هر استانی بنابه شرایط آن منطقه تخصیص اعتبار در خصوص اجرای این لایحه صورت گیرد،برای مثال روستاهای  استان های شمالی در بخش گردشگری و کشاورزی باید مورد توجه قرار بگیرند ،چرا که هر استانی نسخه خاص خود را می طلبد.


لاهوتی درخصوص علت تخصیص اعتبار برای  اشتغال زائی در روستائیان گفت:روزگاری 70 درصد جمعیت در روستا و 30 درصد دیگر در شهرها بودند اما اکنون برعکس شده و 71 درصد جمعیت شهرنشین و 29 درصد دیگر هم روستانشین هستند.


.وی ادامه داد:علت این تغییر جمعیتی و مهاجرت روستائیان ،وضعیت اقتصادی این قشر است ،بنابراین طرح اشتغال روستائیان با تزریق یک و نیم میلیارد دلار اجرا خواهد شد و اگر نتیجه مثبت باشد، دوباره تمدید خواهد شد.

 

دهیاران با شناسایی ظرفیت ها و قابلیت هر روستا و با همکاری مسئولان محلی می توانند گامهای مهمی در راستای اشتغالزایی در روستاها بردارند.

 

 

 

منبع: آبادی نیوز

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20