*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

تعویض کابل های برق و روشنایی عابر روستای ایمن آباد و بالاکروکلا

 

با توجه به نگرانی مردم روستا از افت فشار برق در فصل گرم سال، طی سال های گذشته و متاسفانه بهره برداری غیر مجاز و غیر قانونی از برق، توسط تعدادی از خانوارهای روستای ایمن آباد، شرکت توزیع برق مازندران تصمیم به تعویض کابل های برق از سنتی به شیوه مدرن گرفته است، که طی این مرحله، هم مشکل افت ولتاژ برق حل خواهد شد و هم اینکه افراد سودجو نمی توانند از پشت کنتور و یا از سیم های برق اصلی خیابان، برق را به خانه های خود هدایت نمایند. یعنی از این پس تمامی خانوارهای روستایی باید یکی از مشترکین رسمی، شرکت توزیع برق مازندران بشوند.

 

تمامی تیرهای برق فرسوده ی روستا تعویض شده است و تیرهای برقی که در حریم منازل مسکونی بوده است نیز جابجا شده است.

 

تعداد 34 عدد تیر برق نو جایگزین تیر برق فرسوده شده است یا برای رعایت فاصله 30 متری نسبت به هم به مجموعه اضافه شده است.

 

تعداد 40 نفر از اهالی روستا که فاقد کنتور برق بوده اند اقدام به خرید و نصب کنتور نمودند. ارزش هر کنتور برق حدود 480 هزار تومان بوده است.

به نظر می رسد همچنان هستند خانوارهای روستای ایمن آباد که فاقد کنتور برق می باشند که باید به سرعت اقدام به تهیه آن نمایند.

 

 

 

 

 

 در اجرای این عملیات تعویض کابل برق جدای از حل مشکل افت ولتاژ برق، در اثر وزش باد شدید نیز شاهد قطعی برق نخواهیم بود. خطر برق گرفتگی که برای تعدادی از اهالی طی سالیان گذشته رخ داده است را نیز شاهد نخواهیم بود. از طرفی عمر سرقت سیم های برق که بارها رخ داده است به پایان رسیده است. اول اینکه به راحتی نمی توان کابل برق را قطع نمود و اقدام به حمل آن کرد و دوم اینکه ارزش مالی خاصی ندارد. سیم های قبلی مسی بوده و ارزش مالی داشته است(کیلویی حدود 20هزار تومان)، اما کابل برق فعلی فاقد ارزش مالی می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در ادامه ی این فعالیت کلیه ی چراغ های روشنایی عابر در سطح روستای ایمن آباد و همچنین بالاکروکلا در حال تعویض شدن می باشد. هزینه ی این چراغ های عابر در بالاکروکلا توسط اهالی این روستا پرداخت شده است و میزان آن برای هر خانواده معادل 50000 تومان می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20