*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

اختصاص ثلث اموال پدر و مادر به امور فرهنگي در روستاها

 

با اختصاص ثلث اموال پدر و مادر به امور فرهنگی در روستاها در واقع امنیت اجتماعی و دینی در جامعه ترویج می‌شود.

 

 

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی امام جمعه محترم شهرستان  نکا که در اردیبهشت ماه 1395 در جمع اعضای شوراهای بخش مرکزی این شهرستان این مطلب را بیان کرد، در بعضی از روستاهای این شهر شاهد چنین رخدادی بودیم. مردمی که ثلث اموال خویش را در وصیت نامه خود قید نمودند و فرزندانی که ثلث پدر خود را به این مهم اختصاص دادند.

 

با توجه به آسیب های فراوان فرهنگی و اجتماعی موجود در روستاهای کشورمان بویژه روستای ایمن آباد و کروکلا نیاز است تا مراکز مهم فرهنگی مثل مدارس و کتابخانه ها با حمایت همه جانبه ی اهالی روستا، شاهد پویایی این مراکز مهم علمی و آموزشی و در نهایت شاهد بهبود شرایط فرهنگی روستایمان باشیم.

 

کتابخانه ی نیمه کاره ی روستایمان ایمن آباد و کروکلا که با اهدای زمین توسط خیّر روستا، سید علی هاشمی کرویی(رمضان) و کمک حدود ده میلیونی اهالی کار ساختش آغاز شد، همچنان نیمه کاره رها شده است، آنهم به دلیل نبودن اعتبار در نهاد کتابخان هیا عمومی استان که منتظر کمک اهالی و خیرین کتابخانه ساز استان هستند.

 

اینکه فرهنگ آپارتمان‌نشینی در برخی از روستاها نیز رسوخ کرده است لذا اختصاص ثلث اموات و پدر و مادر به امور فرهنگی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

به نظر می رسد با اختصاص همین مبالغ ثلث توسط اهالی اهالی روستا، جدای از کمک های جداگانه ای که همواره به این کار مبادرت می ورزند می تواند ساختن کتابخانه روستا و آغاز به کارش را تسریع ببخشد.

 

هرچند برای این منظور و انجام امور فرهنگی می‌توان با ایجاد کتابخانه، پارک و بوستان روستایی، موجب تحرک فرزندان شد و آنان را از اتاق‌ها، آپارتمان‌ها و پشت سیستم‌های کامپیوتری خارج و به فضای علمی و آزاد دعوت کرد تا ضمن ایجاد تحرک و پویایی، نشاط، به جامعه تزریق شود.

 

 

 

 

 

امیدواریم همه ی ما اهالی روستای ایمن آباد و کروکلا به این مهم توجه ویژه ای داشته باشیم.

 

 

 

 

منبع: روستا خبر

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20