*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

دولت تسهیلات ویژه ای به تشکل های روستایی ارایه می دهد

 

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: روستاییان می توانند با تاسیس شرکت ها و تشکل های اقتصادی در پویایی و اشتغالزایی روستاها نقش ایفا کنند، دولت تدبیر و امید تسهیلات ویژه ای به تشکل های اقتصادی روستایی ارایه می دهد.

 

سید ابوالفضل رضوی هفتم بهمن ماه 1395، در نشست شورای اداری شهرستان میاندوآب افزود: توسعه روستاها و خدمت به مردم از تاکیدات مقام معظم رهبری و براساس منویات معظم له است که دولت یازدهم توجه به روستاها را در دستور کار خود قرار داده تا در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به عنوان پایگاه اصلی اقتصاد مقاومتی باشند.

وی اظهار کرد: به روستاییان و عشایری که به تاسیس شرکت های اقتصادی اقدام کنند وام با کارمزد سه تا هشت درصد برای خوداشتغالی روستاییان پرداخت می شود.

رضوی خاطرنشان کرد: این تسهیلات در روستاهای مرزی بدون کارمزد خواهد بود و اگر به صورت جمعی مشارکت نداشته باشند، کارمزد تسهیلات اعطایی هشت درصد خواهد بود.

وی بیان کرد: امسال برای روستاهای آذربایجان غربی 200 میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد هشت در صد اختصاص یافته که اگر به صورت کامل جذب شود 200 میلیارد ریال دیگر اختصاص می یابد.

رضوی گفت: یک فوریتی لایحه تخصیص تسهیلات 1.5 میلیارد دلاری از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان به تصویب رسیده که با تصویب نهایی آن، تسهیلات خوبی برای روستاییان و عشایر پرداخت می شود که در تاریخ ایران بی نظیر است.

رضوی اظهار کرد: آنچه که در دستور کار دولت است، افزایش توان اقتصادی روستاییان و ایجاد شغل های پایدار و مورد پسند نسل جوان است.

وی گفت: صنایع تبدیلی، فرآوری بعضی از محصولات تولیدی، گردشگری و طبیعت گردی و صنایع دستی در اشتغال زایی روستاییان نقش مهمی دارند.

رضوی بیان کرد: در صورت تشکیل شرکت های تعاونی روستایی و با مشارکت 25 خانوار، ایجاد اشتغال در روستاها تسهیلات با کارمزد 3 درصد، با دوره تنفسی یک تا 2 سال و با بازپرداخت اقساط 36 تا 60 ماهه پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: در صورت مشارکت 200 خانوار، دولت تا چهار برابر آورده آنها تسهیلات ارائه می دهد.

رضوی گفت: بازپرداخت این تسهیلات با تنفس 12 تا 24 ماه و در قالب اقساط 36 تا 60 ماهه و بدون نیاز به اسناد ملکی و با وثیقه یارانه نقدی خواهد بود.

وی ایجاد فضای لازم برای مشارکت مردم در توسعه فعالیت های اقتصادی را ضروری دانست.

 

 

 

 

منبع: آبادی نیوز

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20