*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

حاجی ننه، بهانه ای برای گردهمایی خانوادگی 160نفره

 

 

 

می گویند تا هستیم به هم محبت و احترام کنیم که پس از مرگ، تاثیری به حال عزیز از دست رفته ندارد. جز آه و افسوسی که برای ما بجا می ماند.

 

کم نیستند اهالی روستای مان ایمن آباد و کروکلا که برای پدربزرگ، مادربزرگ، پدر، مادر و سایر بستگانِ باتجربه شان جشنی برپا می کنند به پاس احترام و گرامی داشت زحمات، تجربه، محبت فراوان و از خودگذشتگی شان نسبت به اعضای خانواده.

 

چندیست که در روستای مان ایمن آباد و کروکلا رسم زیبایی به اجرا گذاشته می شود و آن برگزاری جشن های تولّد پدربزرگ ها و مادربزرگ های روستاست. جشن تولّدی که خود بهانه ای زیبا برای گردهمایی تمامی اعضای یک خانواده است که سالهاست دور همی را تجربه نکرده اند. چه بسا کسانی که حتی بستگان و فامیل های خانواده ی خود را نمی شناسند، اما در این گردهمایی دیداری تازه می کنند و محبت هایی که از همدلی ها و یکدلی ها نشات می گیرد و اینکه همه از یک پدر و مادر هستند، به احترام بزرگ خانواده، با هم صمیمی تر می شوند.

 

 

 

خانواده ی بزرگ حاج میر عباس حسینی ایمنی(ره) و حاجیه حدیقه خانم علی نسب، که حدود 160 نفر می شوند، جمعه 8 بهمن ماه 1395، در اقدامی شایسته، دور همیِ ارزشمندی را برگزار کردند به بهانه ی جشن تولد 93 سالگی حاجی ننه.

 

 

 

 

به نظر می رسد حاجی ننه یکی از بهترین شب های زندگی اش را سپری کرد. شبی که تمامی اعضای خانواد اش را یعنی تمامی 106 نفر از نسل خود را و تمامی 160 نفر از اعضای خانواده اش را در کنار هم مشاده نمود.

 

 

حاجی ننه متولد 1302 است و مسن ترین فرد روستای ایمن آباد و کروکلا. او مادر 9 فرزند است، 35 نوه، 55 نتیجه و 7 نبیره دارد که در مجموع می شوند 106 نفر.

 

 

 

 

بزرگترین فرزند او نامش فاطمه است که 75 سال سن دارد. همسر مرحوم سیدآقا حسینی(ره).

بزرگترین   نوه اش    شیداله فرزند  فاطمه  است و 60 ساله.

بزرگترین   نتیجه اش مهدی  فرزند  شیداله است و 35 ساله.

بزرگترین   نبیره اش  فاطمه  فرزند  مهدی  است و 9  ساله.

کوچکترین نبیره اش  ابوالفضل فرزند مهدی است و 4  ساله. 

 

 

 

 

 

بهرحال یکی از مهمترین پیام های این مراسم شکوهمند خانوادگی، احترامي است كه مي توان در حيات پدر و مادر و بزرگان خانواده به آنان نمود، احترامي كه شادي و نشاطِ قلبي را براي والدین و پيامدش براي فرزندان به ارمغان مي آورد. و پيامي است به نسل آينده كه آنان نيز در  اداي احترام به بزرگان خانواده كوشا باشند.

 

 

 

 

 

 

 

اميد، اين كار مانا و پسنديده، كه سرشار از عشق، عاطفه و احترام به مقام شامخ بزرگان خانواده است، ما را نيز بر آن دارد تا به اندازه ی توانمان، اعضاي خانواده را دور هم جمع نمائيم و به دور از همه ی دغدغه هاي زندگي ماشيني و بهانه هاي امروزي، با سفره ي ساده اي كه از خانه پدري به ياد داريم، همه با هم در پهن كردنش بكوشيم و با هديه اي ارزشمند چون تبريك اين روز،  واژه دوست داشتن و سپاس از پدر و مادر، كه خرجي هم ندارد، بخشي از عشقي را كه بي منت ارزاني ما كردند، پيشكش آنان كنيم.

 

 

قدرشان را بدانيم شايد فردا روزي، ديگر نگاه گرمشان، گرمابخش وجودمان نباشد.

 

  

 عکس های بیشتر را با کلیک روی تصاویر بالا ببینید.

 

 

 

با سپاس از  خانواده حسنی كه با درج اين خبر در وبسايت روستا، موافقت و همكاري نمودند.

 

 

 

لازم به یادآوری اینکه برنامه رادیویی با ساختار مستند گزارشی به نام حاجی ننه، از سوی صدای مرکز مازندران  در دست تهیه است که از شبکه ی رادیویی مازندران و شبکه سراسری صدای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد.

 

 

 

 

 

عکس ها: منوچهر قلی نیا ایمنی(نوه دختری حاجی ننه)

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20