*اطلاعات موجود در سایت بیشتر بصورت میدانی جمع آوری شده است و احتمال اشتباه وجود دارد . ما را در رفع اشتباهات و تکمیل اطلاعات، یاری نمایید . منتظر ارسال مقالات، مطالب و دست نوشته های شما اهالی روستا، درباره موضوعات مختلف هستیم*

مسئولیّتی سنگین تر برای حاج محسن لاسمی

 

انجمن خیرین مدرسه‌ساز ایران یک نهاد غیر دولتی در ایران است که با هدف ساختن مدرسه‌های جدید و نیز بازسازی، بهسازی و تجهیز مدارس موجود در این کشور بنا نهاده شده است. اعضای این انجمن از خیرین مناطق مختلف ایران هستند. این انجمن به عنوان بازوی مردمی سازمان نوسازی مدارس ایران، تاکنون هزاران مدرسه در شهرها و روستاهای سراسر ایران ساخته شده است. در هر استان و در هر شهرستان در سراسر کشورمان نیز انجمن های خیّرین مدرسه ساز شکل گرفته است.

 

در شهرستان بابل نیز نایب رئیسی انجمن مجمع خیّرین مدرسه ساز بر عهده حاج محسن لاسمی ایمنی می باشد. ایشان جوانترين خيّر مدرسه ساز  استان مازندران از سال 1385 تا 1390 و جوانترين خيّر مدرسه ساز  شهرستان بابل از سال 1385 تا 1393 بوده است. همچنین خانواده نمونه و موفق كشور در سال 1390 نیز از جمله ی افتخارات کارنامه ی زندگی ایشان می باشد.

 

مهمترين و شاخص ترين كار خيرخواهانه ی حاج محسن لاسمي ایمنی ساخت دبستاني در روستا بود كه به احترام پدر بزرگوارش به نام  دبستان حاج حسن لاسمي، آن را در سال 1389 افتتاح و پيشكش مردم و فرزندان روستايش و سازمان  آموزش و پرورش نمود.

 

 

 

حاج محسن لاسمی در جلسه دوسالانه ی انتخاب اعضای هیات مدیره مجمع خیّرین مدرسه ساز استان مازندران که صبح روز دوشنبه 27 دی ماه 1395 در باشگاه فرهنگیان ساری با حضور آقای صالحی مدیر عامل مجمع خیّرین مدرسه ساز کشور، آقای جعفری مسئول مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور و آقای قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش مازندران و سایر مهمانان برگزار شد به عنوان یکی از 13 عضو این مجمع انتخاب شد. این انتخاب، مسئولیتش را در مسیر خدمات بیشتر به مردم استان و کشورش بیشتر نموده است.

 

ضمن تبریک و شادباش به این خیّر بزرگوار روستای مان ایمن آباد و کروکلا، امیدواریم در این مسیر ارزشی، شاهد سربلندی بیشتر ایشان باشیم.

 

لازم به یادآوری می باشد که مدرسه پسرانه ی روستا نیز که با همیاری ایشان در حال ساخت می باشد در بهمن ماه امسال افتتاح خواهد شد. دبیرستان حاجیه خانم نسا حسین نیا که نیمی از هزینه ی ساخت توسط حاج محسن لاسمی پرداخت شده است.

 

 

 

 

 

مهترین اهداف تشکیل مجمع خیّرین مدرسه ساز بابل به شرح زیر می باشد:

کلیه فعالیت های این مجمع غیرسیاسی بوده و ضمن رعایت کامل قوانین جمهوری اسلامی ایران طبق اساسنامه قانونی مجمع فعالیت خواهد نمود و اشاعه فرهنگ قرآنی (والباقیات الصالحات خیر عندربک) در جامعه اسلامی و بهره گیری در جهت ساخت، نگهداری و تجهیز مدارس شهرستان، نظارت برحسن انجام نظریات و اهداف شرعیه خیرین در طول حیا ت و بعد از آن، ایجاد زمینه های مناسب فرهنگی اجتماعی و اقتصادی جهت تداوم امور خیر، برنامه ریزی و سازماندهی برای جذب کمکهای مردمی و دولتی در جهت احداث، نگهداری و تجهیز مدارس مورد نیاز آموزش و پرورش، شناسایی و جذب و تکریم خیرین مدرسه ساز که علاقمند به ساخت مدارس جدید برای دانش آموزان هستند و یا با اهدای زمین برای ساخت مدارس و یا هدایای نقدی و یا اهدای تجهیزات و لوازم کمک آموزشی و یا سایر انواع مشارکت، متقاضی نقش آفرینی در این اقدام خداپسندانه هستند، از جمله اولویت ها و اهداف اصلی این تشکل مردمی می باشد.

 

بنابراین، شناسایی و جذب انسانهای نیکوکار و خیرین نیک اندیش مدرسه ساز و در کنار آن تجلیل و تکریم این انسان های بزرگ، به عنوان گامی اساسی برای توسعه نظام تعلیم و تربیت، محور اصلی فعالیت های مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان بابل را تشکیل می دهد.

 

 

 

ارسال نظر

وبسايت روستا مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است و از انتشار نظراتی که حاوی توهین یا بی‌احترامی به اشخاص حقيقي يا حقوقي و موارد مغایر با قوانین كشور باشد معذور است.

کد امنیتی
بارگزاری مجدد

نظرات  

 
0 # ایمنی در تاریخ: دوشنبه 04 بهمن 1395 ، ساعت 12:11 ق ظ
خداوند حافظ انسانهای نیک اندیش و خیرخواه همچون حاج محسن لاسمی عزیز باشد.
حاج محسن گرامی افتخار روستای ما ایمن آباد و شهربابل و استان مازندران است.
خداوند نگهدار او و خانواده اش باشد، انشالله.
نقل قول
 
درباره روستا
شهدا
حماسه سازان
مردم شناسی
کشاورزی
مشاغل و صنایع
آموزش
ورزش
زنان
خیرین
روستائيان نمونه
بنياد علمي فريد
آئينهاي مذهبي
نهادهای اجرایی
بهداشت
مقالات و مطالب مختلف
دیگر موضوعات

 

 

روستــا20